تغییر شرایط مربوط به COVID-19 برای متقاضیان خارج از استرالیا با ویزای فارغ التحصیلی موقت

تغییر شرایط مربوط به COVID-19 برای متقاضیان خارج از استرالیا با ویزای فارغ التحصیلی موقت

آقای الکس هاوک، وزیر مهاجرت، در تاریخ ۲۵ نوامبر یک بیانیه رسانه ای در مورد امتیازات مربوط به COVID-19 برای متقاضیان ویزای فارغ التحصیلی موقت از خارج از کشور منتشر کرده است.
نکات مهم در این انتشار رسانه ای بدین شرح است:
متقاضیان ویزای فارغ التحصیلی موقت فعلی و سابق (زیر گروه ۴۸۵) که ویزای آنها در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۰ یا بعد از آن منقضی شده است، میتوانند برای درخواست مجدد برای ویزای زیر گروه ۴۸۵ جدید با مدت زمان مشابه ویزای اصلی خود اقدام نمایند.
فارغ التحصیلانی که ویزای آنها منقضی شده است می توانند از اول جولای ۲۰۲۲ برای ویزای جایگزین اقدام کنند.
جهت مطابقت با دوره اقامت ویزای ۴۸۵ برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد تحقیقاتی، مدت زمان اقامت در ویزای ۴۸۵ برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد، به طور دائم از دو به سه سال افزایش می یابد.
به عنوان یک امتیاز در طول COVID-19، مدت زمان اقامت در ویزای ۴۸۵ زیرگروه کاری از ۱۸ ماه به ۲۴ ماه افزایش می‌یابد، و الزامات ارسال تقاضا از لیست مشاغل مهارتی ساده‌تر می‌شود .
این تغییرات در ویزای ۴۸۵ از ۱ دسامبر ۲۰۲۱ و حذف الزامات فهرست مشاغل مهارتی از ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ اعمال خواهد شد.
منبع : https://bit.ly/3leIZmg

 

آقای الکس هاوک یک بیانیه رسانه ای دیگر در مورد تغییرات در ویزاها برای حمایت از بازگشایی مرزهای استرالیا و بهبود اقتصاد استرالیا در تاریخ ۲۵/۱۱/۲۱ منتشر کرده است. نکات مهم در این انتشار رسانه ای بدین شرح است:
 متقاضیان ویزای مهارتی واجد شرایط که در استرالیا حضور دارند (که در طول کووید در اینجا ماندند) که به ویژه در بخش بهداشت، هتلداری و منطقه ای کار می کنند، می توانند به اقامت دائم دست یابند:
۱. دارندگان ویزای TSS که ویزای آنها معتبر است (زیر گروه ۴۸۲) در زیرگروه ویزای کوتاه مدت short-term
۲. دارندگان ویزای کار موقت (زیرگروه ۴۵۷) که دیگر شرایط سنی ندارند.
(طبق بررسی حدوداً ۲۰۰۰۰ مورد از ویزاهای بالا وجود دارد که از این تغییرات بهرمند خواهند شد.)

 تمدید ویزاهای ۴۸۹ ، ۴۹۱ و ۴۹۴:
ویزاهای موقت منطقه ای مهارتی فعلی و حتی منقضی شده، تمدید خواهند شد که این مورد زمان بیشتری برای برآورده کردن شرایط کاری، برای اقدام برای اقامت دائم را فراهم خواهد کرد.

(طبق بررسی در حال حاضر حدود ۹۰۰۰ مورد از ویزاهای بالا وجود دارد که در خارج از استرالیا هستند. این اشخاص می توانند از ۱ دسامبر ۲۰۲۱ وارد استرالیا شوند و همچنین واجد شرایط تمدید ویزای خود خواهند بود.)

 معافیت از هزینه درخواست برای ویزای توریستی تا ۶ ماه دیگر:
با توجه به تدابیر اتخاذ شده ی مرزی در حال اجرا، دولت استرالیا، معافیت‌ شش ماهه دیگر، برای متقاضیان جدید ویزای توریستی در خارج از کشور که اعتبار ویزای آنها منقضی شده است و یا بین ۱ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ منقضی می‌شود در نظر خواهد گرفت که بر این اساس بدون پرداخت هزینه ارسال درخواست، ویزای متقاضیان تمدید خواهد شد
.
 حمایت از بازگشت دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی و تقویت صنعت آموزش بین المللی از این طریق:
۱. اجازه درخواست ویزای جایگزین به اشخاصی که ویزای ۴۸۵ دارند اما به دلیل محدودیت های مرزی استرالیا در دوره COVID-19 قادر به سفر به استرالیا نبوده اند.
۲. ساده کردن شرایط اقدام برای متقاضیان ویزای ۴۸۵ برای فارغ التحصیلان بخش VET
۳. تمدید شرایط ارزیابی برای دانشجویان و کسانی که ویزای موقت فارق التحصیلان را دارا هستند
بر اساس این شرایط ، دانشجویان یا فارق التحصیلان دانشگاه های استرالیا که تحصیل خود را به صورت آنلاین در هر کشوری به جز استرالیا (آفشور) گذرانده اند، این مدت زمان به رسمیت شناخته خواهد شد و واجد شرایط اقدام برای ویزای موقت فارق التحصیلان می باشند.
منبع : https://bit.ly/3HWdVBo

×