همه چیز درباره‌ی درصد رفاه و شرایط زندگی در استرالیا

همه چیز درباره‌ی درصد رفاه و شرایط زندگی در استرالیا

همه چیز درباره‌ی درصد رفاه و شرایط زندگی در استرالیا

با بررسی وضعیت ایرانیان در استرالیا و همچنین مزایا و معایب زندگی در استرالیا متوجه می‌شویم که تجربه زندگی در استرالیا برای ایرانیان بسیار خوشایند خواهد بود. چرا که ساکنین این کشور به علت خوب بودن آب‌ و هوای استرالیا، همچنین قوانین مالیاتی مناسب‌شان، سبک زندگی و درصد رفاه مناسبی دارند. به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله، به طور خلاصه شرایط زندگی در استرالیا را برای شما متقاضیان مهاجرت به استرالیا مرور کنیم.

کشور استرالیا به علت کیفیت بالای زندگی و رفاه اجتماعی مطلوب بسیار مورد توجه ایرانیان قرار دارد. سواحل زیبا و امکانات بسیار بی‌نظیر موجب شده که بسیاری برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. 

در حال حاضر درصد رفاه و شرایط زندگی در استرالیا از لحاظ مطلوب بودن با کشورهای پیشرفته مانند کانادا رقابت می‌کند و رشد اقتصادی این کشور نشان دهنده این مسئله است. کشور استرالیا از لحاظ شاخص آزادی در رتبه دوم جهان قرار دارد. 

استرالیا کشور ثروتمندی به شمار می‌رود و به همین دلیل و همچنین رشد اقتصادی بسیار مناسب رقم و درصد بیکاری بسیار پایین‌تری نسبت به سایر کشور‌های پیشرفته دارد.

امید به زندگی در استرالیا

یکی از شاخص‌های مهم در کیفیت زندگی، امید افراد به ادامه حیات و زندگانی به شمار می‌رود. در فواصل سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ میلادی، امید به زندگی در استرالیا برای هر کودک پسر که متولد می‌شد ۸۰٫۴ سال و برای هر کودک دختر ۸۴٫۶ سال تخمین زده می‌شد. از سال ۲۰۰۶ میلادی به بعد هم امید به زندگی در این کشور برای مردان ۱.۷ درصد افزایش یافت و از سوی دیگر برای زنان ۱٬۱ درصد بیشتر شده‌ است.

استرالیا یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD به شمار می‌رود و امید به زندگی این کشور در از میانگین باقی کشور‌های این گروه، اعداد بالاتری است. برخی از فاکتور‌های کیفیت و مساعد بودن شرایط زندگی در استرالیا از دیگر کشورهای عضو OECD بسیار بیشتر بوده یا حداقل بالاتر از میانگین این کشورها قرار گرفته. این شاخص‌ها بدین شرح است؛

وضعیت اشتغال

به طور میانگین، درآمد خالص هر خانواده استرالیایی عدد بیشتر از میانگین OECD تخمین زده می‌شود. علاوه بیش از ۷۲ درصد افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله در این کشور، شغلی با درآمد بالا دارند. در حال که متوسط اشتغال کشورهای عضو OECD ۶۷ درصد است. همچنین ۱۳.۲ درصد کارمندان استرالیا به طور معمول، ساعات زیادی را طی هفته کار می‌کنند که در مقایسه با اقتصاد حاکم بر OECD رقم بسیار بالاتری به شمار می‌رود. برای مثال میانگین رقم ساعات کار روزانه کارمندان کانادا، ایتالیا، آلمان و فرانسه به ترتیب ۳.۷، ۳.۹، ۴.۶ و ۷.۸ درصد تخمین زده می‌شود.

تحصیلات

در کشور استرالیا ۸۰ درصد ساکنین ۲۵ تا ۶۴ سال، تحصیلات دانشگاهی دارند که این شاخص برای کشور‌های عضو گروه OECD رقم ۷۴ درصد است. از سوی دیگر کیفیت سیستم آموزش، نمره خواندن، ریاضیات و علوم، دانش آموزان بین‌المللی این کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد.

آلودگی هوا

میزان آلودگی هوا در استرالیا نیز از حیث سطح اتمسفریک، ۵ میکروگرم در هر متر مکعب تخمین زده می‌شود که در واقع کمترین میزان OECD به طور متوسط ۱۳٫۹ میکروگرم در هر متر مکعب حساب شده است. از نظر تمیزی آب، ۹۲ درصد ساکنان استرالیا،  کیفیت آب این کشور را مطلوب تلقی می‌کنند و از آن راضی هستند. این در حالی است که متوسط این رقم در نظر ساکنین گروه OECD، تنها ۸۱ درصد محاسبه شده است.

میزان مشارکت مردم

روحیه مشارکت فردی و جمعی در میان مردم استرالیا در سطح بسیار بالایی است. حدود ۹۴ درصد از مردم این کشور برای مواقع ضروری فردی را در کنار خود دارند این در حالیست که متوسط OECD، ۸۹ درصد است. از لحاظ شرکت در همه پرسی‌ها و رای‌گیری‌ها نیز ۹۲ درصد از استرالیایی‌ها در اخیرترین رای گیری‌ها شرکت کرده بودند. بد نیست بدانیم که متوسط مشارکت مردمی در OECD، ۶۹ درصد تعریف شده است.

حوزه سلامت

همانطور که پیشتر گفتیم امید به زندگی مردم استرالیا ۸۲.۵ سال است که از متوسط OECD دو و نیم سال بیشتر است. زمانی‌ که صحبت از رضایت کلی مردم این کشور می‌شود، به طور میانگین ۷.۳ درصد از شرایط زندگی خود رضایت دارند. در حالی که این عدد از میانگین گروه کشور‌های OECD بیشتر است چرا که این رقم برای این کشور‌های ۶.۵ درصد است.

سلامت روانی جامعه

۹۳ درصد از استرالیایی‌ها در زندگی تنها نیستند و احساس تنهایی ندارند. این رقم برای دیگر کشور‌های این گروه، ۸۹ درصد است.

رضایت از زندگی

۸۳ درصد استرالیایی‌ها باور دارند که تجربیات روزانه آنها بیشتر مثبت است تا منفی. این عدد برای دیگر کشور‌های ۷۶درصد OECD است.

با توجه به این موضوع و مطلوب بودن درصد رفاه و شرایط زندگی در استرالیا ، کسی نباید از افزایش متقاضیان برای مهاجرت به استرالیا تعجب کند. بدون تردید، ثروت، کیفیت بالای زندگی و فراوانی شغل، استرالیا را به کشور بسیار جذابی برای متقاضیان مهاجرت بدل کرده است.

فرهنگ استرالیایی

بدون شک یکی از اولین نکاتی که هر ایرانی در ابتدای ورود به استرالیا متوجه می‌شود، تفاوت زیاد فرهنگ ایران با فرهنگ  استرالیا است. به طور کلی، اخلاق خوب و بد ساکنین استرالیایی در چند گزینه زیر خلاصه می‌شود:

  • استرالیایی ها برخوردی بسیار دوستانه و غیر رسمی دارند. جالب است بدانید که در استرالیا، این مسئله پذیرفته شده که اساتید دانشگاه را با نام کوچک صدا کنند.
  • فرهنگ استرالیایی برابری اهمیت بسیار بالایی دارد. به طور مثال، در این کشور عادی است که میان برخورد با صاحب یا پیش‌خدمت رستوران تفاوتی وجود نداشته باشد.
  • سر وقت بودن در استرالیا اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر کسی سر قرار خود دیر برسد، پسندیده است که حتما قبلش اطلاع داده باشد.
  • در بیشتر مکانهای عمومی مثل ایستگاه قطار، اتوبوس و همینطور رستورانها سیگار کشیدن ممنوع است. حتی بسیاری از دولتمردان قصد دارند با تصویب یک قانون همه جانبه و کلی، سیگار کشیدن در کل مرکز شهر (CBD) را ممنوع کنند.
  • نوشیدن الکل و همچنین ریختن زباله در خیابانها و مکانهای عمومی ممنوع است.

نقاط مثبت شرایط زندگی در استرالیا

شرایط زندگی در استرالیا برای کسانی که به دنبال رفاه و سطح بالای زندگی هستند می تواند ایده‌آل باشد. استرالیا از لحاظ اقتصادی بسیار پیشرفته است و همین مطلب باعث سرازیر شدن سیل مهاجران از اقصی نقاط جهان می باشد. از دیگر نکات مثبت شرایط زندگی در استرالیا می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • زندگی در کشور استرالیا به دلیل وجود جاذبه های تفریحی، طبیعت زیبا و بکر و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی بسیار هیچگاه کسل کننده نخواهد بود.
  • رشد اقتصادی کشور استرالیا در سالهای اخیر با شیب تندی رو به بالا است و این کشور از جمله امن‌ترین کشورها به لحاظ سرمایه گذاری می‌باشد.
  • ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان در بالاترین سطح انجام می‌گردد.
  • آموزش و پرورش، مدارس و دانشگاههای مطرح دنیا در این کشور قرار گرفته‌اند که سطح آموزشی بسیار بالایی دارند.
  • نرخ بیکاری پایین در حدود ۶.۷۳ درصد که همین مسئله نشان می‌دهد اقتصاد این کشور پویاست.

×