ویزای تحصیلی 500 استرالیا

ویزای تحصیلی 500 استرالیا

دولت استرالیا برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارند ویزای موقت 5 ساله ارائه می دهد .اخد این ویزا که با نام ویزای تحصیلی 500 استرالیا شناخته می شود شرایط خاصی دارد و افراد خاصی موفق به اخذ این ویزا می شوند.
افراد برای ادامه تحصیل در استرالیا با اخذ ویزای 500 استرالیا می توانند علاوه بر تحصیل در مراکز علمی و آموزشی کشور از مزایای زیادی از جمله همراهی خانواده ،تحصیل به زبان انگلیسی، اشتغال به کار در حین تحصیل برخوردار شوند . هزینه تحصیل در استرالیا نسبت به کشورهای اروپایی کم هزینه تر است.رانیکا قصد دارد در این مقاله شما را با نحوه اخذ ویزای ساب کلاس 500 استرالیا آشنا کند.

ویزای تحصیلی استرالیا چه مزایایی دارد؟

1. استاندارد بالای دانشگاه های استرالیا: بیشتر دانشگاه های استرالیا در رنکینگ جهانی قرار دارند از جمله دانشگاه ها برتر جان : دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن،دانشگاه نیوساوث ولر،دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کوئینزلند را می توان نام برد.
2. امکان کار در حین تحصیل: (48 ساعت هر دو هفته ،دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری محدودیت کاری ندارند.)
3. امکان اقامت 5 ساله
4. امکان همراهی اعضای خانواده (فرزندان زیر 18 سال)
5. امکان سفر بدون محدودیت
6. امکان کار بعد از تحصیل به مدت 2 سال
7. امکان دریافت بورسیه تحصیلی
رانیکا در ادامه شما را با ویزای تحصیلی و شرایط اخذ ویزا اشنا می کند.

 ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 :

متقاضیان برای ادامه تحصیل در استرالیا باید در انتهای دوره فارغ التحصیلی خود باشند .ساله 600000دانشجو به استرالیا سفر می کنند تا از فرصت تحصیلی عالی این کشور بهرمند شوند .اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید و می خواهید در آینده موفق شوید باید با مراحل و الزامات اخذ ویزای تحصیلی 500 استرالیا آشنا باشید.
قبل از هر چیز شما باید تمام شرایط علمی و تخصصی را داشته باشید، مهرات در زبان انگلیسی و کسب نمره قبولی در آزمون های زبان ،سوابق تحصیلی قوی،نداشتن فاصله طولانی بین دوره های تحصیلی و قدرت مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا.
نکته بسیار مهم که باید حتما توجه کنید باید به اداره مهاجرت استرالیا ثابت کنید که بعد از تحصیل قصد بازگشت به کشور را دارید .

مشاوره آنلاین

شرایط اخذ ویزای ساب کلاس 500 استرالیا:

همان طور که گفته شد سالانه افراد زیادی برای دریافت ویزای ساب کلاس 500 استرالیا اقدام می کنند.دولت استرالیا برای پذیرش دانش اموزان و دانشجویان شرایط خاطی در نظر گرفته است و تنها افراد واجد شرایط می توانند برای ادامه تحصیل به استرالیا بروند .طول دوره تحصیل در استرالیا 13 سال است  و شامل مقاطع مهد کودک ،پیش دبستانی، دبستان ،دبیرستان و دانشگاه می شود.باید قبل از ارائه درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا شرایط آن را داشته باشید.
شرایط دریافت ویزا از سمت سازمان ثبت ویزا کشور استرالیا تعیین شده است و برای همه افراد یکسان می باشد.اگر کسب شرایط اخذ ویزا را نداشته باشد در خواست او رد می شود.در زیر به توضیح شرایط اخذ ویزا تحصیلی می پردازیم .
ارائه تاییدیه ثبت نام (CoE): بعد از دریافت پذیرش از موسسه مورد نظر و پرداخت شهریه ،تاییدیه از طرف دانشگاه دریافت میکند کهCoE نام دارد.
1. دریافت بیمه سلامت دانشجویی استرالیا(OSHC) برای خود و خانواده ( این بیمه درمانی پوشش اولیه پزشکی و بیمارستانی را شامل می شود . می توانید بیمه را از طریق دانشگاه تهیه کنید.باید قبل از ورود به استرالیا تهیه شود )
2. ارائه مدرک زبان(آیلتس، تافل،PTE):دانشجویان باید حداقل 2 سال قبل از درخواست ویزا در آزمون های زبان شرکت کنند در غیر این صورت اعتبار آنها منقضی است.
3. ارائه تمکن مالی برای هزینه های زندگی و تحصیل : میزان تمکن مالی به شهریه که در آن تحصیل خواهید کرد و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد.برای هر فرد مجرد حداقل 24505دلار استرالیا تخمین زده شده است .همچنین میتوانید با ارائه مدارکی ثابت کنید همسر یا والدین شما از شما حمایت خواهد کرد و حداقل 62222دلاراسترالیا در سال درآ»د دارند.
4. بیانیه ورود موقت واقعی (GTE) این بیانیه دلیلی برای اثبات کردن این که شما برای تحصیل به استرالیا امده اید نه برای اقامت در استرالیا.
5. ارائه ارزیابی سلامت و گواهی عدم سؤپیشینه : فردی که قصد اخذ ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 را دارد باید یک سری آزمایشات و معاینات بهداشتی لازم را انجام دهد و جواب آن را به مسؤلین بخش سلامت اداره مهاجرت اسرالیا ارائه دهد.
6. ارائه گواهی پرداخت  هزینه های ویزا
7. دانشنامه و ریزنمرات تحصیلی یا کپی برابر اصل آن ها
8. متقاضیان کمتر از 18 سال باید ثابت کنند در زمان تحصیل و زندگی در استرالیا دارای ترتیبات رفاهی یا  welfare arrangements خواهند بود(والدین یا سرپرست قانونی او را همراهی خواهد کرد.)
ویزای تحصیلی 500 استرالیا
اگر شرایط اضافه دیگری وجود داشته باشد دانشگاه مورد نظر اطلاع خواهد داد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی 500 ساب کلاس :

مراحل اخذ ویزای تحصیلی استرالیا را به طور کلی  برای شما توضیح می دهیم:
قبل از ارسال درخواست برای پذیرش در دانشگاه مطعمن باشید که همه شرایط اخد ویزای ساب کلاس 500 استرالیا را دارید .باید 124 روز قبل از شروع دوره خود اقدام به دریافت ویزا کنید و 90 روز قبل از شروع ترم جدید می توانید وارد کشور استرالیا بشوید .زمان دریافت ویزا حدود 4 هفته طول میکشد.
والدین یا فرزندان یا بستگانتان می توانند برای همان ویزا ساب کلاس 500 درخواست دهند . شما باید افراد تحت تکفل خود را در درخواست ویزای خود اعلام کنید چون بعدا ممکن است واجد شرایط دریافت ویزا نباشند.
مرحله اول:در دانشگاه مور نظر ثبت نام کنید و نامه پذیرش بگیرید؛
اول از همه باید در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنید ، شهریه را پرداخت  تاییدیه ثبت نام بگیرید.این تاییدیهCoE نام دارد و برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا 500 لازم است . هردانشگاه شرایط مخصوص خود را دارد.
مرحله دوم:مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید؛
در مرحله دوم باید مدارک مورد نیاز برای در یافت ویزای ساب کلاس 500 استرالیا جمع اوری کنید ؛ این کار به شما کمک میکند تا مراحل ثبت نام را به راحتی انجام دهید و برای دریافت ویزای مشکلی پیش نیاید ،مدارک مورد نیاز برای این کار عبارتند از:
1. گذرنامه یا پاسپورت معتبر
2. مدرک زبان
3. گواهی عدم سؤپیشینه
4. مدارک و ریزنمرات تحصیلی
5. ارائه تاییدیه ثبت نامCoE
6. صورت حساب بانکی
7. سند ازدواج(درصورت متاهل بودن)
8. ارائه بیمه سلامت دانشجویان خارج از کشور(OSHC)
9. مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی
مرحله سوم:برای درخواست ویزا اقدام کنید؛
ابتدا وارد سایت ImmiAccountشوید؛ همه فیلد های درخواستی را به صورت مرتب پر کنید اطلاعات خواسته شده باید به صورت کامل و واضح پرشود، در غیر این صورت درخواست شما رد میشود یا به تعویق می افتد. برای این کار از هر کجای دنیا می توانید اقدام کنید.
مرحله چهارم: همیشه در دسترس باشید تا نتیجه اخد ویزا به اطلاعتان برسد؛
برای درخواست ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 استرالیا باید همیشه در دسترس باشید،اگر باشما تماس گرفته شد سریع تر پاسخ دهید. همچنین لازم به ذکر است که مرتب پروفایل خود را چک کنید و همه پیام های دریافتی را بررسی نمایید.درخواست از سوی سازمان مهارجت استرالیا  برای شما ارسال خواهد شد. نتیجه درخواست به صورت کتبی ارائه می شود.
مرحله پنجم: برای رفتن به استرالیا اماده باشید؛
اگر درخواست ویزا برای شما تایید شد و پیام تایید درخواست را دریافت کردید خود را برای مهاجرت به استرالیا اماده کنید .در غیر این صورت اگر درخواست شما برای اخذ ویزا رد شد دلیل آن در پیامی برای شما ارسال خواهد شد. اگر درخواست رد شد هزینه پرداختی برای اخذ ویزا به حسابتان برگشت داده نخواهد شد.

اقامت دائم با ویزای دانشجویی امکان پذیر است؟

ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 یک ویزای موقت 5 ساله است که منجر به اقامت دائم نمی شود؛ اما بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی ، می توانید با ویزای موقت کار پس از فارغ التحصیلی استرالیا یا همان ویزای ساب کلاس 485 به مدت 2 سال در این کشور مشغول به کار شوید .بعد از کسب تجربه کاری و دارا بودن شرایط شما می توانید ویزاهای کاری و اقامت این کشور را بگیرید .

هزینه دریافت ویزای تحصیلی ساب کلاس 500:

تمامی هزینه ها بر اساس دلار استرالیا می باشند 
1. هزینه صدور ویزا متقاضی اصلی ←710
2. صدور ویزا(همسر/هر فرزند بالای 18 سال)←530
3. صدور ویزا(فرزند زیر 18 سال)←175
4. هزینه اخذ بیمه دانشجویی(OSHC)← 1. برای هر فرد مجرد:642 دلار 12 ماهه
2.برای زوج:2456 دلار 12 ماهه
3.برای خانواده :3791 دلار 12 ماهه
5. ترجمه مدارک و سایر هزینه های متفرقه ←متفاوت است.
در ادامه به هزینه تحصیل در استرالیا می پردازیم.

هزینه تحصیل در استرالیا:

دوره های هنر و علوم انسانی در دانشگاه های استرالیا کم هزینه ترین رشته ها هستند در حالی که رشته های مهندسی و پزشکی گران هستند .در مقطع کارشناسی ارشد شهریه ها بیشتر هم می شوند. هزینه ها را به صورت حدوی برای شما توضیح می دهیم .
توجه: هزینه ها به دلار استرالیا می باشند .
مدرک لیسانس←20000-45000
مدرک کارشناسی ارشد ←22000-50000
مدرک دکترا←18000-42000
آموزش و پرورش←4000-22000
مطالعات انگلیسی←هفته ایی 300

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا:

هزینه زندگی در شهر های مختلف استرالیا متفاوت است ،و در مقایسه با کشور های دیگر هزینه زندگی کمتر است به همین علت ادامه تحصیل در استرالیا به همراه کیفیت بالای زندگی به صرفه تر است.

مدت زمان اخد ویزا تحصیلی :

همان طور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم اخذ ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 استرالیا پیچیدگی و دشواری خاصی ندارد و به راحتی می توان با دارا بودن شرایط اخذ کرد.فقط نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که یک زمان بندی مناسب در نظر بگیرید که قبل از شروع ترم جدید بتوانید وارد استرالیا شوید.
مدت زمان اخذ ویزا تحصیلی استرالیا به شرایط مختلفی بستگی دارد که براساس اطلاعاتی که از سمت سازمان ثبت ویزا استرالیا مشخص شده بین 16 روز تا 8 ماه برای تحصیلات تکمیلی زمان بر است . این بازه زمانی برای مدارس بین 18 روز تا 4 ماه می باشد .
کلام اخر 
 رانیکا موسسه اخذ ویزا استرالیا قصد داشت تا در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در مورد اخذ ویزای تحصیلی ساب کلاس 500 استرالیا در خدمت شما قرار دهد تا شما بتوانید با خیال راحت رشته تحصیلی مورد نظر را در دانشگاه دلخواه خود را به مدت5 سال در کشور استرالیا ادامه دهید. شما با انتخاب یک موسسه مهاجرتی قوی و معتبر می توانید شانس خود را برای اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا را بیشتر کنید . رانیکا در کنار شماست تا با خیال راحت کار های مهاجرتی خود را انجام دهید.
×
تماس با مشاوران مجموعه رانیکا