پرچم کشور استرالیا نماد چیست؟

پرچم کشور استرالیا نماد چیست؟

استرالیا یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان  به شمار می رود و همانطور که مشخص است نماد هایی از گذشته این کشور در پرچم ملی به کار گرفته شده است.
مقالات متعددی راجع به مفهوم نماد های استرالیا منتشر شده،  ما  در   این   پست می خواهیم به اینکه این نماد ها در پرچم استرالیا چه مفهومی دارند بپردازیم.
تنوع فرهنگی در کشور استرالیا باعث شده این کشور دارای سه پرچم رسمی باشد، پرچم ملی استرالیا، پرچم رسمی ملت می باشد. سایر پرچم هایی که به رسمیت شناخته شده اند و در محله ها به اهتزاز در می آیند شامل پرچم بومیان ابوریجینی های استرالیا و پرچم جزیره نشینان تنگه تورس می باشد.
نماد های پرچم ملی استرالیا که با رنگ های  آبی و سفید و سرخ می باشد:
Union Jack: نماد پرچم بریتانیای کبیر استhttps://www.traditionrolex.com/26 (که در گذشته این نماد از ترکیب پرچم های اسکاتلند و ایرلند و انگلستان بوجود آمده) و در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد. این قسمت نمایانگر تاریخ اسکان بریتانیایی ها و قوانین و موسساتی است که استرالیای کنونی به ارث برده است.
ستاره کامان ولث که زیر Union Jack قرار دارد. این ستاره هفت پیکان دارد که شش پیکان نمایانگر شش ایالت و دیگری نمایانگر قلمروها می باشد.
صلیب جنوبی یا همان Southern Cross  بخشی از پرچم ملی استرالیا را تشکیل می دهد و قدیمی ترین نماد استرالیا در نظر گرفته می شود. صلیب جنوبی یک صورت فلکی از ستارگان است که فقط در نیمکره جنوبی قابل مشاهده می باشد.
پرچم بومیان استرالیا:
پرچم بومیان استرالیا از سه رنگ سیاه، قرمز و طلایی تشکیل شده است. نیمه بالایی پرچم به رنگ سیاه و نمادی از بومیان ابوریجینی های استرالیا  می باشد.
نیمه پایینی پرچم به رنگ قرمز، که نماد رنگ خاک است و دایره طلایی در مرکز پرچم که نشان دهنده خورشید می باشد.
پرچم جزیره نشینان:
پرچم جزیره نشینان تنگه تورس سبز، آبی، سیاه و سفید می باشد. نوار آبی در مرکز پرچم نمایانگر دریا و نوار های سبز نمایانگر زمین می باشند.
خطوط سیاه نمایانگر مردم جزایر تنگه تورس بوده و سر آذین رقاص سفید رنگ مرکزی نمایانگر همه جزیره نشینان تنگه تورس بوده. پیکاه های ستاره سفید نمایانگر مجموعه جزایر واقع در تنگه تورس و رنگ سفید بیانگر صلح می باشد.

×