گشت و گذار در جزیره‌ی فریزر (Fraser Island)

گشت و گذار در جزیره‌ی فریزر (Fraser Island)

اگر قصد دارید، یک سفر ماجراجویانه را آغاز کنید، به بزرگترین جزیره شنی جهان سفر کنید. جزیره ‌ی زیبای فریزر در ساحل شرقی استرالیا، مابین شهرهای بوندابرگ و بریزبن قرار دارد و جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. جزیره فریزر یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استرالیا است که هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند و این جزیره زیبا علاوه بر داشتن جاذبه های فراوان گردشگری، دارای آب و هوای فوق العاده ای نیز می باشد.

جاذبه های گردشگری جزیره فریزر

در حالی که از جاده ساحلی سوِنتی فایو مایل بیچ (Seventy Five Mile Beach) عبور می کنید، لاشه‌ های زنگ‌ زده ی کشتی‌ های شکسته که هر کدام از آنها داستانی شگفت انگیز در دل خود جای داده اند، صخره‌ های رنگی ماسه‌ سنگی کاتدرال(Cathedral) و حوضچه‌ های پر از ماهی که به خاطر حباب‌ های رنگارنگ و منحصر به فردش، به حوضچه‌ های شامپاین پولز(Champagne Pools) مشهور شده اند، را می‌توانید مشاهده کنید.

وجود جنگل ‌های سرسبز و باران خیز در کنار دریاچه ‌ها و نهرهای آب شیرین زیبایی این جزیره را دو چندان کرده است. آب برخی از نهرها از چشمه‌ های آب شیرین تامین می‌شوند و برخی نهرها از تپه‌ های ماسه‌ ای بلند سرازیر می شوند. آب های این جزیره نیز مانند ساحل زیبای آن دارای شگفتی های فراوانی است، به طوری که آب های جزیره ی زیبای فریزر محل زندگی کوسه ها، دلفین ها و نهنگ ها است و جنگل های سرسبز آن زیستگاه جانورانی مانند اسب‌ های وحشی، سگ دینگوی استرالیایی، خفاش شوگر گلایدر و گونه های زیادی از پرندگان خوش آواز است. برای دیدن این جزیره پر از شگفتی، می‌توانید با سوار شدن قایق از ساحل رنگین‌ کمان یا خلیج هروِی (Hervey Bay) سفر خود را آغاز کنید. این جزیره بکر جاده آسفالتی ندارد، برای گشت و گذار در این منطقه باید سوار بر خودروهای بیابان‌گرد شوید.

×