معرفی 3 بانک خصوصی در استرالیا

معرفی 3 بانک خصوصی در استرالیا

یکی از دغدغه ‌های بسیاری از افرادی که از ایران برای اقامت در استرالیا اقدام می نمایند، افتتاح یک حساب بانکی و برخورداری از خدمات بانکی کشور استرالیا است. افتتاح حساب در استرالیا کاری آسان است، به طوری که از داخل ایران و به صورت آنلاین نیز می توانید، برای افتتاح حساب در استرالیا اقدام نمایید.

بانک های استرالیا به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

• بانک های استرالیایی

• بانک های خارجی

بانک های دسته دوم مربوط به کشورهایی می باشند که در استرالیا دارای شعبه هستند، مانند بانک های عربی، چینی و …

در این مطلب به معرفی سه بانک مهم استرالیایی خواهیم پرداخت.

بانک ملی استرالیا (National Australian Bank-NAB)

این بانک در سال ۱۸۵۸ میلادی در شهر ملبورن تاسیس شد، تا اینکه در سال ۱۹۸۱ با کامرشیال بنکینگ کمپانی سیدنی، ادغام شد و از آن به بعد، با نام بانک ملی استرالیا شناخته می شود. این بانک با داشتن بیش از هزار شعبه و دستگاه های خودپرداز، صاحب بزرگترین شبکه بانکداری در کشور استرالیا است و به مشتریان زیادی ‌در ۱۰ کشور جهان خدمات می دهد.

بانک Commonwealth

بانک Commonwealth بزرگترین بانک در استرالیا است که در سال ۱۹۱۲ افتتاح شد. در حال حاضر با داشتن بیش از ۹۳۳ میلیارد دلار دارایی بزرگترین بانک استرالیا از نظر میزان دارایی‌ می باشد. بانک Commonwealth در سال ۱۹۹۶ میلادی به عنوان یک بانک خصوصی معرفی شد. این بانک هم اکنون دارای شعبی در ایالات متحده آمریکا، نیوزیلند، بریتانیا و آسیا است. همچنین بانک Commonwealth دومین سرمایه گذار در بازار بورس استرالیا است.

بانک Westpac

این بانک که در سال ۱۸۱۷ تاسیس شد، در رتبه دوم شبکه بانکداری استرالیا قرار دارد و دارای هزاران شعبه و دستگاه خودپرداز می باشد. شعبه مرکزی بانک Westpac در شهر سیدنی قرار دارد و سهام این بانک در بازار بورس نیویورک، نیوزیلند و اوراق بهادار استرالیا داد و ستد می‌شود. شما می توانید، بلافاصله پس از دریافت ویزای خود به صورت آنلاین افتتاح حساب بانکی خود را در کشور استرالیا انجام دهید.

×