معرفی Sidney Nolan نقاش مشهور استرالیا

معرفی Sidney Nolan نقاش مشهور استرالیا

Sidney Nolan، یکی از برجسته ترین و مشهورترین چهره های هنر استرالیا در قرن بیستم می باشد. وی در 22 آوریل 1917 در ملبورن به دنیا آمده و در 28 نوامبر 1992 در لندن در گذشته است. Sidney Nolan، طراح، نقاش و طراح صحنه تئاتر بود که در دانشکده فنی Prahran در بخش طراحی و صنایع دستی به تحصیل پرداخت و همچنین در حین تحصیل، در گالری ملی مدرسه هنر ویکتوریا به عنوان یک هنرمند تجاری مشغول به کار بود. در ابتدای سال  1938(در سن 21 سالگی)، به حمایت John Reed و تعدادی از طرفداران  و گروه تبلیغاتی Sunday ، توانست با گروه هنرمندان  Heide group که شامل هنرمندانی چون   Albert Tucker و  Joy Hester و Arthur Boyd و  John Perceval بود مرتبط شود.
Sidney Nolan  در دوران خدمت در ارتش استرالیا (1942 تا 1945) شروع به نقاشی از مناظر بیابانی محلی، شخصیت‌ها و وقایع تاریخی یا افسانه‌ای استرالیایی می کرد. یکی از معروفترین نقاشی های این دوران نولان، مجموعه نقاشی های The bushranger Ned Kelly  بود که با عنوان قانون شکن معروف شد.
Sidney Nolan  در سال 1955(در سن 38 سالگی)، انگلستان را جهت ادامه زندگی انتخاب نمود و به لندن مهاجرت کرد. ولی در آنجا هم همچنان به نقاشی مناظر استرالیا ادامه داد.
میل و علاقه شدید  Sidney Nolan به طراحی صحنه تئاتر  در انگلستان همچنان ادامه داشت، همین امرباعث شد که بتواند انواع طراحی های صحنه حیرت انگیز از جمله نمایش باله «The Rite of Spring»  اثر Igor Stravinsky’s در سال  1962 و اپرای « Samson et Dalila» در سال 1981 در شهر لندن را خلق نماید.
پس از اینکه آثار Sidney Nolan  به عنوان کار های بین‌المللی در موزه هنر مدرن نیویورک به نمایش گذاشته شد، توانست در سال 1983(در سن 66 سالگی)،  نشان شایستگی را دریافت کند.

×