آشنایی با برترین بازارها و محصولات صادراتی استرالیا

آشنایی با برترین بازارها و محصولات صادراتی استرالیا

برترین بازارهای صادراتی استرالیا

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا آمارهای مربوط به ارقام تجاری این کشور را منتشر می کند. این آمارها که هر شش ماه یکبار منتشر می‌شود، نمای کلی خوبی از بازارهای صادراتی و بخش ‌های مربوط به صادرات این کشور را ارائه می ‌دهد.

بخش زیادی از صادرات استرالیا که ۲۸.۸ درصد کل صادرات این کشور را تشکیل می دهد، به مقصد چین مي باشد. رشد قابل توجه صادرات به بازار چین از ۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ به بیش از ۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رسیده است. تمرکز بازارهای صادراتی استرالیا بر چهار بازار برتر جهان یعنی چین، ژاپن، ایالات متحده و کره جنوبی است که بیش از نیمی از کل صادرات این کشور را تشکیل می دهند.

آسیای جنوب شرقی شاهد برخی از قوی ترین روند های رشد در پنج سال گذشته بوده است و صادرات این کشور به سنگاپور، مالزی، اندونزی و ویتنام همگی رشد قابل توجهی داشته اند. گنجاندن امارات متحده عربی در صادرات این کشور نشان دهنده رشد قوی صادرات در سال های اخیر به خاورمیانه می باشد.

برترین محصولات ارسال شده به کشورهای دیگر

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا برای اکثر کشورها و مناطقی که این کشور به آن ها صادرات دارد، برگه های اطلاعاتی جداگانه ای تهیه می کند. با وجود کاهش قیمت سنگ آهن و کاهش درآمد صادراتی، سنگ آهن همچنان بزرگترین صادرات این کشور را تشکیل می دهد. پس از سنگ آهن، زغال سنگ در رتبه دوم صادرات این کشور قرار گرفته است. این دو کالا به تنهایی بیش از یک چهارم کل درآمد های صادراتی استرالیا را تشکیل می دهند. محصولات اولیه همچنان بیشترین صادرات این کشور را به خود اختصاص می دهند.

گوشت گاو و گندم بزرگترین منابع درآمد صادراتی کشاورزی این کشور می باشند و نفت و گاز، طلا و سایر فلزات در رتبه های بعدی قرار می گیرند. خدمات به بخش مهمی از درآمد صادرات استرالیا تبدیل شده است، به طوری که خدمات مربوط به تحصیل، سفرهای توریستی و کاری و خدمات حرفه ای در ۱۵ دسته صادرات برتر استرالیا قرار دارند. نرخ‌ رشد دسته ‌های خدمات نشان می‌دهد که رشد قوی در این حوزه‌ ها طی پنج سال اخیر به جبران نرخ‌ رشد پایین‌تر در برخی از بخش‌ های منابع کمک کرده است.

×