آنچه باید از وکیل مارا بدانید

آنچه باید از وکیل مارا بدانید

مهاجرت، اقامت و شروع زندگی در یک کشور تازه کاری نسبتاً پیچیده است. ترک کشور مبدآ و دشواری‌های شروع در یک کشور دیگر، عادت کردن و آشنا شدن با محیط جدید زندگی، پیدا کردن کار و به اصطلاح جا افتادن در کشور مقصد  از جمله چالش‌های پیش روی آن‌هایی است که به مهاجرت فکر می‌کنند. به این‌ها البته باید فرایندهای قانونی و حقوقی مهاجرت را هم اضافه کرد، به خصوص در مواردی که متقاضی مهاجرت از طریق روش‌هایی چون سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، و یا سایر ویزاهای تجاری قصد اخذ اقامت را دارد. هر کشورها قوانین و شرایط خاصی دارد و تطبیق با آن‌ها و به دست آوردن صلاحیت معمولاً زمان‌بر و پیچیده است. با وجود این‌ها می‌توان با انتخاب‌ها و تصمیم‌های درست از این دشواری‌ها کم کرد.

پرچم ایران و اسرالیا به همراه یک ترازوی مربوط به دادگاه که روز یک میز متعلق به وکیل مارا قرار دارد.

اخذ اقامت از طریق ویزاهای تجاری و کارآفرینی در کشور استرالیا هم از این قاعده جدا نیست. دولت فدرال استرالیا سیاست‌های بازی برای جلب سرمایه‌های خارجی و مهاجران دارد، با این وصف قوانین سفت و سختی برای پذیرش سرمایه‌گذاران و شروع کسب‌وکار‌های تازه دارد. نکته‌ی دیگر این است که هر پرونده هم شرایط خاص خود را دارد و بر اساس سوابق، اهداف و توان مالی متقاضی آن ممکن است مسیرهای خاصی را طی کند. تجربه نشان داده که در موارد بسیاری اشخاص با اشتباهات هر چند کوچک، پرونده‌ی خود را به مسیری اشتباه می‌اندازد و در پی آن زمان و سرمایه‌ی خود را در معرض ریسک قرار می‌دهند و دست آخر به نتیجه‌ی موردنظرشان هم نمی‌رسند.

از آنجا که معمولاً متقاضیان اخذ اقامت استرالیا با این قوانین و پیچیدگی‌ها آشنایی چندانی ندارند، بهترین پیشنهاد برای شروع کار همکاری با یک وکیل مهاجرت است. وکیل مهاجرت یک مشاور و متخصص است که با تمامی قوانین و مراحل فرایند اقامت استرالیا آشناست. او در واقع نماینده‌ی قانونی متقاضیان است.

 

مارا

اما چطور می‌توان روند حساس مهاجرت را به یک وکیل سپرد؟ چطور باید از صلاحیت او اطمینان یافت؟ چطور باید به یک وکیل اعتماد کرد؟ دستکم در مورد مهاجرت به استرالیا این مرحله راه‌حلی ساده و مطمئن دارد.

مارا MARA (Migration Agents Registration Authority) نهادی است که زیرمجموعه‌ی اداره‌ی مهاجرت استرالیا به شمار می‌رود و به فعالیت وکلای مهاجرت رسمیت و مشروعیت می‌بخشد. بر اساس قانون اداره مهاجرت استرالیا فقط مشاوران و وکلایی مجاز به ارائه‌ی خدمات به متقاضیان هستند که در این نهاد به صورت رسمی ثبت (Register) شده باشند. مارا صلاحیت کسانی را که قصد دارند به عنوان وکیل مهاجرت فعالیت کنند می‌سنجد، به عنوان وکیل رسمی به آن‌ها اجازه فعالیت می‌دهد و ناظر عملکرد آن‌هاست. مارا همچنین یک آیین‌نامه (Code of Conduct) دارد که شامل همه‌ی اصول حرفه‌ای، قانونی، اخلاقی و مالی است که وکلای مهاجرت موظف به رعایت آن‌ها هستند و کارنامه‌ی آن‌ها بر مبنای آن اعتبار می‌یابد. مارا بر کیفیت فعالیت وکلا و میزان اثربخشی آن‌ها نیز نظارت دارد و بنابراین میزان پرونده‌های موفق در ارتقای موقعیت وکلای مهاجرت اهمیت اساسی دارد. این نهاد همچنین مدام در حال اطلاع‌رسانی به وکلای تحت پوشش خود است و پیوسته آن‌ها را از تغییرات احتمالی سیاست‌ها و یا قوانین فعلی مطلع می‌کند.

مزایای مارا به همین جا ختم نمی‌شود و این نهاد برای متقاضیان هم خدمات مهمی دارد. مارا مرجعی است برای ثبت اطلاعات و مشخصات وکلای رسمی مهاجرت به استرالیا. اگر به دنبال یک وکیل مطمئن برای مهاجرت به استرالیا باشید، مارا نه تنها شما را در جستجو و انتخاب وکیل راهنمایی می‌کند، بلکه شما را از حقوقتان آگاه می‌کند و می‌گوید که وکیل در چه چارچوبی با شما همکاری می‌کند، چه انتظاراتی باید از او داشته باشید و یا هزینه‌های مربوط به وکالت در پرونده‌های مختلف چگونه محاسبه می‌شود. و بالاخره اینکه اگر از عملکرد وکیل خود رضایت نداشته باشید، مار به شکایت شما رسیدگی و آن را بررسی می‌کند.

واضح است که انتخاب یک وکیل ثبت‌شده در مارا از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات شما برای اقدام به اخذ ویزای استرالیاست. چنین انتخابی یعنی مشاوره و راهبری پرونده‌ی خود را به مرجعی سپرده‌اید که نه تنها از آزمون‌ها و فیلترهای یک نهاد رسمی استرالیا گذشته، بلکه با تمام وجوه قانونی و حقوقی اخذ ویزاها به خوبی آشناست و بر اساس اصولی مشخص و روشن در پی موفقیت پرونده‌ی شماست. از سوی دیگر بسیاری از قوانین مهاجرتی استرالیا معمولاً سالانه تغییر می‌کنند. وکلای مهاجرت از طریق مارا پیوسته در جریان این تحولات و یا هر تغییری در سیاست‌های مهاجرتی استرالیا هستند و در پی آن متقاضیان را هم مطلع می‌کنند.

در همه‌ی انواع ویزا (تجاری و کارآفرینی و سرمایه‌گذاری و تحصیلی و خویشاوندی) وکیل رسمی مارا نماینده‌ی شما در تمامی مراحل است. با نهادها و سازمان‌های مرتبط با پروسه‌ی صدور ویزای شما در ارتباط است و شما را از وضعیت پرونده‌تان آگاه می‌کند. وکیل مارا همچنین در جلسات رسیدگی به پرونده‌ی شما، دادگاه‌های اداری و تجدیدنظر مدافع شماست و با شناختش از پرونده‌ی شما و تسلطش بر قوانین برای موفقیت شما در اخذ ویزا تلاش می‌کند.

رانیکا ملل پاسارگاد با آگاهی کامل از اهمیت حضور وکیل ثبت‌شده در مارا در پروسه‌ی پرونده‌های اقامت از طریق سرمایه‌گذاری یا کارآفرینی، اسپانسری، خویشاوندی و غیره و ضرورت اعتماد متقاضیان به نحوه‌ی پیشبرد پرونده‌های مهاجرتی، سال‌هاست که از همکاری با یکی از خوش‌نام‌ترین و مجرب‌ترین وکلای رسمی مارا بهره می‌برد. آقای دانیال اسکندری با شماره ثبت ۰۱۰۰۴۳۸ از سال ۲۰۰۱ میلادی در حال حاضر مدیریت و راهبری دفتر استرالیا رانیکا ملل پاسارگاد را را برعهده دارند و با تکیه بر نزدیک به دو دهه فعالیت مدام در این عرصه و ده‌ها پرونده‌ی موفق مشاور و نماینده‌ای مطمئن برای پیشبرد روند اخذ ویزای شماست.

×