اخبار استرالیای جنوبی

اخبار استرالیای جنوبی

برنامه مهاجرت از طریق ویزای مهارت شغلی و تجاری خاطرنشان می‌کند که دولت استرالیا بر اساس اولین بررسی سالیانه خود، قرار است تغییرات زیادی روی دو توافقنامه مناطق مهاجرتی تعیین شده (DAMA) ایجاد کند که در ادامه مطلب به تشریح آنها می پردازیم.

لیست مشاغل DAMA

استرالیای جنوبی دامنه وسیعی از مشاغل جدید را شامل می‌شود و روی مشاغل تخصصی حوزه بهداشت و درمان، تولید، تکنولوژی‌های پیشرفته، تجارت کشاورزی و صنایع غذایی تمرکز کرده است. این فهرست مشاغل DAMA را می‌توانید در وبسایت رانیکا مشاهده کنید.

امتیازات و امکان دریافت ویزای دائم

علاوه بر این استرالیای جنوبی برای متقاضیان ویزای DAMA امتیازات اضافه بیشتری برای سن و زبان انگلیسی در نظر گرفته است که به امتیازات ویزای دائم نیز منتقل می‌شوند. تغییراتی که در پیش‌نیاز‌های سابقه شغلی ایجاد شده، کار را برای متقاضیان برخی مشاغل آسانتر کرده و فارغ التحصیلان بین‌المللی نیز می توانند درخواستشان را ثبت کنند.

انجمن ارزیابی مهارت شغلی

دولت استرالیای جنوبی تصویب کرده که این ارگان می‌تواند برای مشاغلی که هیچ انجمن ارزیابی مشخصی ندارند، این نقش را ایفا کند و به ارزیابی متقاضیان بپردازد. این اتفاق به متخصصین مشاغل جدید اجازه مهاجرت مهارتی را می‌دهد و بدین ترتیب جایگاه‌های موجود توسط افراد متخصص تکمیل می‌شود.

مهاجرت از طریق مهارت و تجاری همچنان مشروط به همکاری با کارفرمایان استرالیای جنوبی است تا آنها بتوانند کمبود‌هایشان را با استخدام کارمندانی ماهر جبران کنند. برای آشنایی بیشتر با مناطق مهاجرتی تعیین شده یا DAMA و همچنین دیگر برنامه‌های اخذ ویزا با اسپانسری کارفرما، می توانید به وبسایت رانیکا مراجعه کنید.

همچنین مهاجرت از طریق مهارت و تجاری برای متقاضیان جدید باز شد

هم اکنون درگاه مهاجرت از طریق مهارت و تجاری بر اساس برنامه‌های سال مالی ۲۱-۲۰۲۰ باز شده اما فقط متقاضیان ویزای سرمایه گذاری ۱۸۸ یا همان SIV (Significant Investor Visa) می‌توانند دعوت‌نامه‌های خود را دریافت کنند. آنها برای اینکار نیازی نیست که فرم‌های دیگری را تکمیل کنند.

×