سرمایه گذاری در استرالیا و مقایسه آن با سرمایه گذاری در کانادا و آمریکا

سرمایه گذاری در استرالیا و مقایسه آن با سرمایه گذاری در کانادا و آمریکا

سرمایه گذاری در استرالیا و مقایسه آن با سرمایه گذاری در کانادا و آمریکا 

متقاضیان مهاجرت به کشور‌های پیشرفته، همیشه از سه مقصد ایده‌آل برای زندگی و سرمایه گذاری صحبت می‌کنند؛ استرالیا، آمریکا و کانادا. چرا که این سه کشور علاوه بر وضعیت رفاهی مناسب و بالا بودن قیمت دلار استرالیا ، آمریکا و کانادا، به سبب بازار پویا بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند و ما باور داریم که گرفتن ویزای سرمایه گذاری در استرالیا گزینه به مراتب بهتری نسبت به اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا یا آمریکا به شمار می‌رود. به همین دلیل در این مقاله سعی ‌می‌کنیم با بررسی دقیق، این نظریه را اثبات کنیم. قدم بعدی مشاوره سرمایه گذاری در استرالیا و معرفی بهترین سرمایه گذاری در استرالیا یا همان ویزای کارآفرینی استرالیا خواهد بود که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت اما در مطلب دیگری به بررسی اقامت استرالیا از طریق خرید ملک می‌پردازیم. پس با وبلاگ رانیکا همراه باشید.

مزایای سرمایه گذاری در استرالیا

در سی سال قبلی، کشور استرالیا همیشه پروسه رو به رشدی برای اقتصاد خود پیش بینی و اجرا کرده و همین مسئله موجب ارتقای وضعیت اقتصاد این کشور شده است. البته باید در نظر داشت که صرف نظر از سیاست‌های مالی مناسب و ثبات اقتصادی، مهمترین دلیل روند صعودی اقتصاد استرالیا، همکاری همیشگی شرکای تجاری این کشور یعنی آمریکا و اروپا بوده است.

مراوده تجاری آزاد با کلیه کشورهای مطرح جهان و دسترسی آسان به بازارهای جهانی جهت صادرات، استرالیا را به مقصد محبوب سرمایه‌گذاران بدل کرده است. اگر بخواهیم به صورت گذرا مهمترین مزایای مهم سرمایه گذاری در استرالیا را بررسی کنیم، می‌توانیم به چند مورد زیر اشاره کنیم؛

    1. حمایت همیشگی استرالیا از سرمایه گذاران خارجی و کارفرمایان
    2. سیاست‌های اقتصادی پایدار و چارچوب‌های حقوقی مشخص
    3. منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی و اقتصادی عالی
    4. حضور همیشگی نیروی کار ماهر و محیط امن برای سرمایه گذاری
    5. امکان گرفتن اقامت دائم استرالیا به کمک ویزای سرمایه گذاری استرالیا

استرالیا مثل بیشتر کشورهای دیگر، علاقه دارد که سرمایه‌گذاران خارجی زیادی را جذب کرده و روند رو به رشد اقتصادش را حفظ نماید. به همین دلیل متقاضیان با در نظر گرفتن شرایط مالی خود می‌توانند به کمک روش‌های رایج سرمایه گذاری در استرالیا برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری استرالیا و در نهایت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. حال اینکه سوال اینجاست بهترین روش سرمایه گذاری در استرالیا چیست؟

بهترین سرمایه گذاری در استرالیا

روش‌های زیادی برای سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد اما اینکه بهترین سرمایه گذاری در استرالیا چیست به شرایط مالی و فردی متقاضی بستگی دارد که با بررسی آنها می‌توان عملی‌ترین گزینه را انتخاب کرد. به طور کلی سرمایه گذاری در استرالیا چند راه مشخص دارد که متداول‌ترین ‌آنها بدین شرح هستند؛

ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا یکی از محبوبترین راه‌های برای سرمایه‌گذاری در خاک این کشور به شمار می‌رود و بیش از ۹۰ درصد متقاضیان همین راه را برای سرمایه گذاری در استرالیا انتخاب می‌کنند. این تکنیک مناسب کسانی است که در کشورشان یک کسب و کار یا شرکت موفق هستند و قادرند با فراهم کردن مدارک مشخص، همین مسئله را اثبات کرده و بدین شکل نمایندگی دیگری در استرالیا افتتاح کرده و گستره فعالیت خود را به قاره‌ای دیگر انتقال دهند.

ویزای سرمایه گذاری از طریق انتقال پول

 انتقال پول به استرالیا یکی از راه‌های کاربردی دیگر برای سرمایه گذاری در این مرز و بوم به شمار می‌رود. دیگر نیازی نیست که برای این راهکار، مدارک زیاد و مهمی را ارا‌ئه دهید و تنها لازم است به میزان سرمایه نقدی خود تکیه کرده و بدین شکل ویزای سرمایه گذاری بگیرید. البته باید در نظر داشت که این روش، مزایا، معایب و شرایط خاص خود را دارد و بهتر است قبل از اقدام با وکلا و مشاورین ماهر مشورت کرد.

می‌توان اصول کلی روش سرمایه گذاری از طریق انتقال پول را بدین صورت خلاصه کرد که معمولاً متقاضیان باید قبل از وارد شدن به خاک استرالیا، مبالغ مورد نظرشان را به خرانه‌ی دولت انتقال دهد تا یک ویزا برای آنها صادر شود.

در نظر داشته باشید که این نوع سرمایه گذاری مناسب متقاضیانی است که می‌توانند سرمایه گذاری کلان داشته باشند. چرا که این روش به نوعی سریعترین و بدون دردسرترین راه برای اخذ اقامت دائم استرالیا برای سرمایه گذار و خانواده‌اش قبل از وارد شدن به خاک این کشور محسوب می‌شود.

تفاوت دو روش قبلی با یکدیگر

همانطور که گفتیم اصلی‌ترین تفاوت بین دو روش ثبت شرکت یا کارآفرینی با سرمایه گذاری کلان یا واریز پول در مدارک و میزان سرمایه است. 

در واقع کارآفرینان علاوه بر سرمایه موردنیاز باید مدارک بیشتری جهت اثبات نام نیک و تجربه خود در این زمینه ارائه دهند. در حالی که سرمایه‌گذاران می توانند بدون دردسر و با واریز پول بیشتر، ویزا گرفته و امکان اخذ اقامت دائم استرالیا از بدو ورود به این کشور را برای خود و خانواده فراهم کنند.

 شرایط و ویژگی‌های ویزای سرمایه گذاری در استرالیا یا همان ویزای کارآفرینی استرالیا 

ویزای سرمایه گذاری استرالیا همان ویزای ۱۸۸ با اقامت موقت ۴ ساله است که مرحله ابتدای اخذ ویزای دائم ۸۸۸ به شمار می‌رود و به نوعی تکمیل کننده این مدل ویزاست. 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که دارندگان ویزای ۱۸۸ استرالیا قادرند پس از مدت زمانی مشخص و حداقل یک سال اقامت استرالیا به صورت رسمی (طی دو سال قبل از اقدام برای این ویزا)، با کسب شرایط لازم، برای اخذ ویزای اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری استرالیا و یا همان ویزای ۸۸۸ اقدام کنند.

شرایط لازم برای ویزای ۱۸۸ 

    • سن زیر ۵۵ سال
    • مدیر و مالک یا سهام‌دار ۳۰% یک کسب‌وکار در کشور مبدا
    • سابقه حداقل ۲ سال مالی کسب و کار متقاضی
    • گردش مالی سالانه معادل ۵۰۰ هزار دلار مبادله‌ای استرالیا (۱/۵ میلیارد تومان)
    • دارایی معادل ۸۰۰ هزار دلار مبادله‌ای استرالیا (۲/۵ میلیارد تومان)
    • اسپانسری ایالت مورد نظر جهت اقدام برای ثبت EOI

شرایط لازم برای ویزای ۸۸۸ یا اقامت دائم استرالیا

    • داشتن ویزای ۱۸۸ و اثبات شروط مورد نیاز برای آن
    • راه‌اندازی کسب و کار در استرالیا حداقل به مدت ۲ سال
    • اثبات دارایی کسب و کار متناسب با شروط ایالت مربوطه 
    • اثبات فروش متناسب در دفاتر حسابرسی در انتهای سال دوم کسب و کار
    • استخدام حداقل ۲ کارگر تمام وقت
    • در صورت عدم امکان ارائه‌ی یکی از شروط بالا، جایگزینی آن با انتقال مبلغ مشخص با توجه به شرایط ایالت

مزایای اخذ ویزای ۱۸۸

    • اقامت موقت به مدت ۴ سال و ۳ ماه برای تمام اعضای خانواده
    • قابلیت تمدید مدت زمان اقامت موقت به ۶ سال
    • امکان تحصیل به عنوان دانشجوی بین‌المللی 
    • اجازه‌ کار برای متقاضی و اعضای خانواده
    • بیمه‌ی درمانی غیر رایگان
    • اجازه‌ی ورود به استرالیا و خروج از آن به دفعات نامحدود
    • امکان اقدام برای اقامت‌های دائم (زیرگروه ۸۸۸) در صورت واجدالشرایط بودن

چرا سرمایه گذاری در استرالیا بهتر از سرمایه گذاری در کانادا یا آمریکاست؟

شاید سرمایه گذاری در کانادا برای بلند مدت یا مدت زمان ده سال، انتخاب مناسبی باشد اما سرمایه گذاری در استرالیا برای کوتاه مدت بسیار ثبات و آرامش بیشتری دارد و می‌توان به علت اقتصاد پر رونق این کشور، از سود کارهای خود مطمئن بود.

علاوه بر این سرمایه گذاری در استرالیا از نظر حقوقی و بحث اخذ و اعطای ویزا، سرمایه‌گذاری در استرالیا، انتخاب بسیار بهتری است. چرا که اغلب اثرگذاری ساختار استانی در اعطای ویزای کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا بسیار بالاست، در مورد کانادا حکومت مرکزی و ساختار جامع دولت، اثر بیشتری دارد. این باعث پیچیدگی کمتر بخش حقوقی سرمایه‌گذاری در استرالیا شده است.

در کنار مبحث ثبات اقتصادی، خود قیمت و هزینه‌های سرمایه‌گذاری را هم باید در نظر گرفت. برای مثال در بیشتر استان‌های کانادا کف سرمایه مورد نیاز ۲۰۰ هزار دلار کاناداست و در مورد استرالیا نیز در پایین‌ترین حالت ویزای ۱۸۸ شما با ۲۰۰ هزار دلار استرالیا می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید. در نظر داشته باشید که ارزش این دو ارز بسیار به هم نزدیک است. پس در این بخش هم سرمایه گذاری در کانادا برتری خاصی به استرالیا ندارد.

×