مراحل دریافت ویزاهای مهارتی استرالیا

مراحل دریافت ویزاهای مهارتی استرالیا

مراحل دریافت ویزاهای مهارتی استرالیا:

مرحله اول

بررسی و انتخاب کد رشته متناسب با شغل و تحصیلات متقاضی در لیست مشاغل مهارتی مورد نیاز استرالیا.

مرحله دوم

بررسی امتیازات

سیستم مهاجرت استرالیا بر اساس سیستم امتیاز بندی عمل می‌کند. مهمترین فاکتورهای سیستم امتیازدهی بر اساس موارد زیر می باشند: سن، سطح تحصیلات، سالهای سابقه کار، سطح زبان انگلیسی. در حال حاضر حداقل امتیاز لازم ۶۵ می باشد ولی داشتن امتیاز بالاتر، شانس‌ بیشتری برای دریافت دعوتنامه برای متقاضی به همراه خواهد داشت. برای محاسبه امتیازات خود می توانید از سیستم محاسبه امتیازات آنلاین در وب سایت اداره مهاجرت استرالیا استفاده نمایید.

مرحله سوم

ارزیابی مهارت توسط یکی از سازمان های ارزیابی مهارت در استرالیا

قبل از ثبت درخواست ویزای مهارتی در استرالیا، ابتدا باید ارزیابی مهارت‌ توسط انجمن مرتبط با تخصص شما انجام پذیرد. این فرآیند شامل ارسال مدارک و اطلاعات مورد نیاز هر انجمن ارزیاب جهت بررسی می باشد.

مرحله چهارم

ثبت درخواست اولیه جهت دریافت دعوتنامه (EOI) در سیستم SkillSelect

پس از اخذ ارزیابی مثبت از انجمن ارزیاب، بایستی علاقه مندی خود را جهت دریافت ویزای مهارتی مورد نظر از طریق سیستم SkillSelect ارسال کنید و منتظر دعوت نامه برای ویزای خود باشید. البته در برخی از موارد که نیاز به دریافت اسپانسر ایالتی باشد، بسته به ایالت انتخابی، قبل و یا بعد از ثبت EOI بایستی برای ایالتی که خواستار تخصص متقاضی هست، درخواست جداگانه ای ارسال نمود.

مرحله پنجم

دریافت دعوتنامه

پس از دریافت دعوت نامه نهایی از اداره مهاجرت استرالیا، نوبت به جمع آوری مدارک جهت ثبت (Lodge) پرونده ویزای مهارتی در مدت ۶۰ روز اعتبار دعوت نامه می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت پرونده ویزای مهارتی شامل مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، مدارک کاری، مدرک زبان انگلیسی، نتیجه مثبت ارزیابی مهارت و هرگونه امتیازی که در فرم EOI ادعا نموده اید می شود که در واقع اسنادی برای اطلاعات ثبت شده در درخواست اولیه متقاضی (EOI) محسوب می شوند.

مرحله ششم

ثبت (Lodge) پرونده ویزای مهارتی

ظرف ۶۰ روز پس از دریافت دعوت نامه لازم است در خصوص ثبت پرونده ویزا اقدام گردد که در غیر اینصورت دعوتنامه باطل و بایستی تا زمان دریافت دعوت نامه جدید صبر نمود.

مرحله هفتم

انتظار جهت صدور ویزا

در این مرحله بر اساس اولویتهای رسیدگی در اداره مهاجرت استرالیا، به نوبت به پرونده ها رسیدگی و در صورت نیاز مدارک بیشتری از طرف اداره مهاجرت درخواست خواهد شد. در خلال این مرحله و بسته به نوع ویزای درخواستی ممکن است که انجام تستهای بایومتریک و پزشکی توسط کلیه افراد متقاضی ویزا نیز نیاز به انجام باشد. پس از تکمیل بررسی های لازم توسط اداره مهاجرت استرالیا و سازمانهای مرتبط با آن، در صورت تائید، ویزای متقاضی و همراهان وی صادر خواهد شد و کلیه افراد دارای ویزا موظف خواهند بود که در بازه ای که در ویزای آنها ذکر شده است، حداقل یک بار به خاک استرالیا ورود نمایند.

×