ویزای خود اشتغالی استرالیا

ویزای خود اشتغالی استرالیا

خود اشتغالی در استرالیا مورد‌توجه همه مردم قرار‌گرفته است چون مزیت‌های زیادی برای مردم دارد. خود اشتغالی یک ریسک بزرگی است که ممکن است در اوایل کار سود چندانی نداشته باشید اما در آینده تبدیل به یک بیزینس عالی خواهید شد. خود اشتغالی در استرالیا نیز مانند سایر کشور‌ها در  ممکن است در ابتدای مسیر دچار پستی و بلندی‌هایی باشد اما زمان زیادی نمی‌برد که کار شما رونق می‌گیرد. در ابتدای مهاجرت خود اشتغالی به استرالیا باید یک جست و‌جویی بکنید تا ببینید چه کاری برای شروع کسب‌و‌کار و بیزینس خانگی شما بهتر است. در این مقاله رانیکا شما را با شغل‌های خود اشتغالی آشنا خواهد کرد.

ویزای خود اشتغالی نوعی ویزای کارآفرینی زیر کلاس ١٨٨ است.

خود اشتغالی در استرالیا:

متقاضی دریافت ویزای خود اشتغالی برای اخذ ویزا نیازمند یک اسپانسر مالی دارد که بتواند حداقل حدود ٢٠٠٠٠٠دلار استرالیا را برای کسب‌و‌کار متقاضی سرمایه‌گذاری کند.

اسپانسر مالی باید دارای شرایطی باشند از‌جمله:

  • یک ایالت یا قلمرو در استرالیا باشد.
  • یک سازمان تحقیقاتی در استرالیا باشد.
  • یک مرکز آموزش عالی در استرالیا باشد.
  • یک سازمان دولتی عضو اتحادیه کشور‌های مشترک‌المنافع باشد.
  • فرد یا افرادی که در کسب‌و‌کار‌های مشترک سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

فرد سرمایه‌گذار یا اسپانسر مالی باید در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری استرالیا حضور داشته باشد. اسپانسر مالی باید در اولین سال شروع کسب‌و‌کار باید بتواند ١٠% از منابع مالی خود را در اختیار فرد کارآفرین قرار دهد. همچنین باید در این کسب‌و‌کار حداقل ٣٠ % سود خالص برای سرمایه‌گذار تعلق گیرد.

سن متقاضی ویزای خود اشتغالی استرالیا باید بیشتر از ۵۵ سال نباشد.

بهترین مشاغل برای خود اشتغالی در استرالیا :

در این قسمت برخی از بهترین موارد شغلی که برای شروع خود اشتغالی و بیزینس خانگی خوب است را آورده ایم:

  1. تدریس خصوصی: تدریس خصوصی یکی از بهترین و راحت‌ترین ایده‌ها برای کسب و کار در استرالیا به شمار می‌رود. برای شروع تدریس خصوصی، آگاهی از موضوع و توضیح آن به صورت واضح و قابل مفهوم شرط است. شما می‌توانید در استرالیا به دانش‌آموران مقطع دبستان تدریس کنید یا می‌توانید کلاس‌های آموزشی گروهی و خصوصی برگزار کنید. شما برای تدریس هر موضوعی که در آن تخصص دارید را می‌توانید تدریس کنید.
  2. توسعه نرم افزار: اگر برنامه نویسی بلد باشید، توسعه نرم افزار یک کسب و کار پر سود است و راه اندازی چنین کسب و کاری در خانه یا خود اشتغالی بسیار راحت است. خود اشتغالی از طریق توسعه نرم‌افزار یا برنامه‌نویسی نیاز به مهارت و تخصص خاصی دارد و در عوض یک شغل پر درآمد است. دوره های آموزشی را می‌توانید از طریق سایت‌های آموزشی یاد بگیرید یا در کلاس‌ها شرکت کنید. دانشجویانی که در استرالیا در این رشته تحصیل کرده‌اند حقوق بالاتری نسبت به سایر مهاجرین دارند.
  3. فروش آنلاین: امروزه فروش آنلاین در سراسر جهان رایج شده است. بیشتر فروشندگان محصولات خود را از طریق سایت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. سود فروش آنلاین در سال جاری حدود 35.3 درصد افزایش پیدا کرده است. اگر شما جزو افرادی هستید که محصولاتی را در خانه تولید می‌کنید می‌توانید از طریق سایت به فروش برسانید.
  4. فریلنسینگ آنلاین: فریلنسرها برای خودشان کار می‌کنند و زمان و تعهداتشان را خودشان مدیریت می‌کنند. کار فریلنسری تولید محتوا (طراحی گرافیگ، تولید ویدئو، مقاله و غیره) است. با داشتن کار فریلنسری شما استقلال شغلی، زمانی و انعطاف پذیری در کار را دارید. این کار بیشتر برای دانشجویان جذاب است.
  5. مراقبت از کودک و سالمند: بسیاری از مردم استرالیا کودکان خود کودکان و سالمندان خود را پیش پرستاران خانگی می‌گذارند با این حال پرستار کودک و سالمند هم می‌تواند در خانه کسب درآمد کند و هم به کار‌های روزمره خود رسیدگی کند. اگر شما صبر وعلاقه زیادی به پرستاری از کودک و سالمندان دارید این شغل برای شما بسیار مناسب است.
  6. خدمات پذیرایی: اگر دستپخت خوب و علاقه زیادی به آشپزی کردن دارید، می‌توانید در یکی از شرکت‌های پذیرایی مشغول به کار شوید. مردم از خدمات پذیرایی از دورهمی‌ها و مهمانی‌های خود بیشتر استفاده می‌کنند. اگر دست‌پختتان عالی باشد می‌توانید به درآمد خوبی در این زمینه برسید.
  7. عکاسی کردن‌: عکاسی‌کردن یکی از مهارت‌های بسیار خوب و پول ساز در سراسر دنیا است. به راحتی می‌توانید این مهارت را به منبع در‌آمد تبدیل کنید. چند مورد از راه‌های پول‌سازی در زمینه عکاسی را برای شما آورده‌ایم:
  • می‌توانید دوره‌های آموزش عکاسی برگزار کنید.
  • می‌توانید عکس‌های خود را به مجلات بفروشید.
  • می‌توانید خدمات عکاسی از رویداد‌ها مانند عروسی و مراسمات را ارائه دهید.
  • می‌توانید در وبسایت خود تجهیزات عکاسی بفروشید.
  • می‌توانید عکس‌های خود را در وبسایت قرار دهید و بفروشید.
  • می‌توانید عکس‌های خود را در گالری رویداد شهری بفروشید.
  • می‌توانید عکس‌ها و ویدئو‌های استوک خود را به صورت آنلاین بفروشید.
  1. مراقبت حیوانات خانگی: در استرالیا اکثر مردم هنگام مسافرت قصد دارد تا حیوانات خانگی خود را نزد پرستار حیوانات قرار دهد. شما اگر عاشق حیوانات هستید می‌توانید از این طریق نیز در استرالیا کسب در‌‎آمد کنید.
  2. پخت نان و شیرینی یا پخت و پز خانگی: اگر عاشق پخت‌و‌پز هستید می‌توانید از این طریق در منزل خود کسب در‌آمد کنید. می‌توانید نان، شیرینی، کیک، کلوچه، کروسان، دانمارکی و… را در منزل آماده کنید و با فروشگاه‌ها همکاری کنید و محصولات خود را به فروش برسانید.
  3. مربی ورزشی: اگر اهل ورزش کردن باشید می‌توانید از این طریق در استرالیا کسب در‌آمد کنید. شما می‌توانید مربیگری کنید و یک رشته مخصوص را آموزش دهید. اگر می‌خواهید یک مربی قوی و حرفه‌ای شناخته شوید حتما مدرک لیسانس داشته باشید. حدودا حقوق دریافتی یک مربی ورزشی در استرالیا 33 الی 34 دلار در ساعت است.

احتمالا به این مقاله علاقمند باشید: ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی استرالیا

مدارک لازم برای مهاجرت خود اشتغالی:

برای اخذ ویزای خود اشتغالی باید مدارکی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد را فراهم کنید:

  • مدارک شناسایی مثل کارت ملی، پاسپورت، شناسنامه
  • کارت پایان خدمت برای مردان
  • مدرک زبان انگلیسی
  • در صورت تاهل سند ازدواج
  • داشتن سابقه کاری به مدت یک سال
  • عکس بیومتریک
  • مدارک شغلی: قرار داد‌ها، پرداختی‌ها، گواهی مالیات‌ها و…
  • فیش حقوقی
  • مدارک تحصیلی و مدارک مربوط به دوره‌ای تخصصی در حوزه کار‌آفرینی که گذرانده‌اید.
  • گواهی شغلی: زمان، مقام، حقوق دریافتی و…

مشاوره آنلاین

مراحل اخذ ویزای خود اشتغالی در استرالیا :

متقاضی اخذ ویزای خود اشتغالی استرالیا باید مدارکی از‌جمله: مدرک تحصیلی، سوابق مالکیت کسب و کار و مدیریتی، نمره زبان انگلیسی و…. را آماده کند تا سازمان ارزیابی بتواند بررسی کند و امتیاز لازم را محاسبه کند. سپس متقاضی باید فرم EOI را پر کند؛ بعد از تکمیل فرم اداره مهاجرت استرالیا برای شخص متقاضی دعوت‌نامه ارسال میکند و شخص تا ۶٠ روز وقت دارد تا درخواست اخذ ویزای خود را در سایت اداره مهاجرت ثبت کند.   برای بررسی مدارک و صدور ویزا حدود ٣ ماه  زمان لازم است.

تماس با رانیکا

امتیاز مناسب جهت دریافت ویزای خود اشتغالی در استرالیا :

متقاضی بر ای دریافت ویزای خود اشتغالی در استرالیا باید حداقل ۶۵ امتیاز داشته باشد؛ در زیر جدولی را طراحی کرده‌ایم که امتیاز‌ها را نشان می‌دهد:

      عنوان     شرایط       امتیاز
     سن
18 تا 24 سال
25تا 32 سال
33تا 39 سال
40تا44 سال
45تا 54 سال
20
30
25
20
15
مدرک تحصیلی
داشتن مدرک لیسانس
داشتن مدرک لیسانس در یکی از دانشگاه های علوم، تکنولوژی و کسب و کار و…
5
10
مدرک زبان آیلتس
گرفتن نمره حداقل 5 در آزمون
گرفتن نمره حداقل 7 در آزمون
5
10
سابقه مدیریتی و مالکیت تجارت
داشتن حداقل 4 سال سابقه
داشتن حداقل 7 سال سابقه
10
15
   نوآوری
علامت تجاری ثبت شده مرتبط با تجارت
شرکت هایی با رشد سریع
مدارک مربوط به کالاهای صادرات فرد متقاضی
اختراع ثبت شده و استفاده انحصاری آن مرتبط با تجارت
10
10
15
15
امتیار ارائه شده توسط ایالت 10
ارزش کل داراهای شخص متقاضی و همسر مربوط به بیزینس
800000 دلار استرالیا
1.3میلیون دلار استرالیا
1.8میلیون دلار استرالیا
2.25میلیون دلار استرالیا
5
15
25
35
گردش مالی تجارت فرد متقاضی در یک سال اخیر

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق است به: گروه بین المللی رانیکا

×
تماس با مشاوران مجموعه رانیکا