پیدا شدن اسکناس‌های تقلبی 50 دلاری در داروین (پایتخت قلمرو شمالی)

پیدا شدن اسکناس‌های تقلبی 50 دلاری در داروین (پایتخت قلمرو شمالی)

پلیس به شهروندان استرالیایی توصیه کرد، با توجه به دیدن شدن دلارهای تقلبی، هنگام دریافت اسکناس توجه بیشتری کنند.

موضوع جعل این اسکناس‌ها، پس از انتشار خبر تلاش یک فرد برای متقاعد کردن کسب و کارها در کوئینزلند مبنی براین که قادر است با دستگاه چاپ اسکناس به طور قانونی پول نقد آن‌ها را دوبرابر کند،آشکار شد. جنس کاغذ استفاده شده برای چاپ اسکناس های ۵۰ دلاری تقلبی از نوع معمولی بوده و حتی پنجره امنیتی شفاف اسکناس نیز ایراد داشته و روی آن چسبانده شده است.

بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد، چندین ویژگی امنیتی در هر اسکناس وجود دارد که می تواند به شهروندان در تشخیص اصلی یا تقلبی بودن آن کمک کند به عنوان مثال با کج نگه داشتن اسکناس‌های اصلی، حرکت بال‌های پرنده و تغییر رنگ قابل رویت است. علاوه براین اسکناس‌های واقعی از جنس پلیمر بوده و پس از شسته یا مچاله شدن به شکل اولیه خودشان بازمی‌گردند.

هر اسکناس واقعی حتما باید دارای پنجره امنیتی شفاف و یک تصویر برجسته با جلوه‌ای تیره و روشن ‌باشد. برای رویت این تصویر، اسکناس باید کج نگه داشته شود.این بخش کاملا یکنواخت بوده و بخش تفکیک ناپذیر هر اسکناس است.

پلیس استرالیا اشاره ای به امکان پخش شدن اسکناس های تقلبی در ایالت های دیگر هم کرده است و درخواستی که از مردم این کشور داشته که هر پولی دریافت کردند، ابتدا چک کنند و در صورتی که فکر می‌کنند اسکناس مشکل داره و تقلبی است، فوراً با پلیس یا Crime Stoppers تماس بگیرند.

جهت آشنایی بیشتر با ویژگی های امنیتی اسکناس ۵۰ دلاری، ویدئو را مشاهده نمائید.

 

×