پیشنهاد وزیر بهداشت به بازگشایی مرزهای آبی استرالیا بر روی کشتی های تفریحی قبل از کریسمس

پیشنهاد وزیر بهداشت به بازگشایی مرزهای آبی استرالیا بر روی کشتی های تفریحی قبل از کریسمس

آقای گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا پیشنهاد کرده که فعالیت کشتی‌های تفریحی تا قبل از کریسمس مجددا آغاز شود.

پس از اتفاق تلخ کشتی تفریحی Ruby Princess که منجر به ابتلا بیش از صدها نفر از مسافران به ویروس کرونا و مرگ ۲۸ نفر از آنان شد، ورود کشتی ها به آبهای استرالیا برای بیش از ۱۸ ماه ممنوع بوده است.

آقای هانت روز یکشنبه گفت: «انتظار داریم در هفته‌های آینده پس از دریافت اطلاعات پزشکی بتوانم درباره کشتی‌های کروز تصمیم بگیریم، اما حداقل یک ایالت یا قلمرو لازم است که در این راه با ما مشارکت نماید». ما با تعدادی از ایالت‌ها و مناطق همراهی می‌کنیم و به آنها اجازه می‌دهیم تا ملاحظات خود را در نظر بگیرند. “اما، ما علاقه مند هستیم که قبل از کریسمس دوباره سفر های دریایی آغاز شوند”. ایالتهای نیوساوت ولز و ویکتوریا به احتمال زیاد اولین بنادری خواهند بود که به روی کشتی‌های تفریحی بازگشایی می‌شوند، زیرا قبلاً لزوم قرنطینه را برای مسافران بین‌المللی کاملاً واکسینه شده برداشته اند.

شرکت‌های کروز ماه‌هاست که کمپین‌هایی را برای از سرگیری فعالیت‌هایشان آغاز کرده‌اند. جوئل کاتز، مدیر عامل انجمن بین المللی خطوط کروز، به Sunrise گفت که این صنعت “بسیار تشویق” شده است. او گفت: “ما به دولت فدرال نیاز داریم تا این ممنوعیت را لغو کند و سپس باید بتوانیم با ایالت ها و مناطق برای نهایی کردن پروتکل های بهداشتی همکاری کنیم.” کاتز گفت: زمانی که کشتی‌ها بتوانند به حرکت درآیند، با قوانین سختگیرانه ایمن در برابر کووید، سفر دریایی بسیار متفاوت به نظر خواهد رسید. این احتمالاً شامل الزامات واکسن، آزمایش‌های اجباری قبل از سوار شدن، محدودیت مسافران، تمیز کردن و تهویه اضافی و همچنین ممنوعیت بوفه‌های سلف سرویس خواهد بود.

×