آشنایی با جزیره نشینان تنگه تورس

آشنایی با جزیره نشینان تنگه تورس

کشور استرالیا دارای تاریخی سرشار از وقایع و رخدادهای خارق ‌العاده و شگفت انگیز است. فرهنگ مردم، اماکن تاریخی و رویدادهایی که این کشور را شکل داده ‌اند، همگی ریشه در فرهنگ و تاریخ کشور استرالیا دارند. استرالیای امروز حاصل تاریخ کهن این کشور بزرگ است.

جزیره نشینان تنگه تورس (Torres Strait Islander)

در تاریخ این کشور کهن آمده است که بومیان و ساکنان جزیره تنگه تورس، بیش از 60 هزار سال در قاره استرالیا زندگی می کردند. یک تصور رایج در مورد بومیان استرالیا این است که اکثر آن ها قبیله های شکارچی بوده اند، اما شغل اکثر بومیان استرالیا قبل از استعمار توسط اروپا، کشاورزی و ماهیگیری بوده است.

ساکنان جزیره تنگه تورس درک بالایی از محیط زندگی و منابع طبیعی اطراف خود دارند. آبراه‌ های محلی، تپه ‌های بزرگ ماسه ‌ای و جنگل‌ های سرسبز و انبوه از درختان و گل های رنگارنگ، همگی محل زندگی این بومیان بوده است.

استرالیای بومی

ساکنان فعلی جزیره تنگه تورس همگی دارای اجداد مشترک هستند که 50 هزار سال پیش در این سرزمین زندگی می کردند. یک تصور قدیمی که درباره بومیان استرالیا وجود دارد، این است که مهاجران با قایق‌ های بدوی از قاره آسیا به مناطق شمالی استرالیا مهاجرت کرده ‌اند. برخی دیگر بر این باورند که بومیان مهاجر70، هزار سال پیش از قاره آفریقا به این کشور آمده اند. بومیان استرالیا قدیمی ‌ترین انسان ‌هایی هستند که در خارج از قاره آفریقا زندگی می‌کنند.

×