معرفی انجمن ارزیابی کامپیوتر استرالیا

معرفی انجمن ارزیابی کامپیوتر استرالیا

ACS یا همان انجمن کامپیوتر استرالیا، سازمان ارزیابی کننده مورد تائید اداره مهاجرت استرالیا است که ارزیابی های مهارتی را برای متقاضیان ویزاهای اقامتی انجام می دهد. نقش این انجمن، ارزیابی مهارت ها و صلاحیت های متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است که قصد اقامت در استرالیا برای کار در این بخش ها  را دارند.

 

این سازمان جهت انجام ارزیابی بسته به مقطع مدارک تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و کشور محل اخذ مدرک تحصیلی، نیاز به حداقل سابقه کاری مرتبط با کد رشته مورد درخواست بین صفر تا 8 سال را خواهد داشت.  جالب است بدانید که در صورت نداشتن مدارک تحصیلی در زمینه IT، با ارائه سابقه کار مرتبط با کد رشته مورد درخواست خود و ارائه مجموعه ای از اطلاعات مورد نیاز ACS در قالب پکیجی موسوم به RPL همچنان امکان اخذ ارزیابی از این انجمن را خواهید داشت.

در حال حاضر هزینه رسیدگی به درخواست متقاضی  در انجمن کامپیوتر استرالیا در حالت استاندارد ۵۰۰ دلار استرالیائی و در حالت RPL به میزان ۵۵۰ دلار استرالیائی می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که مجموع تعداد مدارک تحصیلی و سوابق کاری بیشتر از ۸ فقره شود، به ازاء هر آیتم مبلغ ۵۰ دلار به هزینه ارزیابی اضافه می گردد.

 

در حال حاضر و بر اساس اعلام انجمن کامپیوتر استرالیا، مدت زمان انجام ارزیابی در این انجمن در حالت عادی بین 8 تا 10 هفته می باشد، ولی بر اساس تجربه، در اغلب موارد نتیجه های دریافتی توسط تیم رانیکا در زمانی کوتاه تر از بازه مذکور صورت گرفته است!

 

نتیجه ارزیابی صادر شده از این انجمن به مدت ۲ سال از تاریخ صدور اعتبار خواهد داشت.

×