وکیل مهاجرت به استرالیا چه وظایفی دارد؟

وکیل مهاجرت به استرالیا چه وظایفی دارد؟

 

قوانین و مقررات اقامت استرالیا
مهاجرت، اقامت و شروع زندگی در یک کشور تازه کار ساده‌ای نیست، اما غیرممکن هم نیست است. فارغ از اینکه کدام یک از روش‌های تحصیلی، کاری و تجاری یا سرمایه‌گذاری را برای کسب اقامت انتخاب می‌کنید، کشورها قوانین و شرایط خاصی برای ارزیابی دارند و عبور از آن‌ها روندی پیچیده و زمان‌بر است. با این حال می‌توان با انتخاب‌ها و تصمیم‌های درست از دشواری‌های مهاجرت کم کرد. انتخاب بهترین روش برای اقدام و آشنایی با قوانین کشور مقصد از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند مهاجرت شما را به طرحی فرسایشی، خسته‌کننده و حتی شکست‌خورده تبدیل کند و یا از آن فرایندی سریع، مفید و تضمین‌کننده‌ی آینده‌ بسازد.

یک گزرنامه قرار گرفته روی یک نقشه متعلق به شخصی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارد.

مهاجرت به استرالیا هم از این قاعده جدا نیست. دولت فدرال استرالیا اگرچه همچنان سیاست‌های مهاجرپذیری را دنبال می‌کند، اما – به خصوص در مورد ویزاهای تجاری و سرمایه‌گذاری- قوانین و معیارهای قاطع و مشخصی برای احراز صلاحیت متقاضیان و صدور ویزاهای اقامتی دارد. از سوی دیگر هر پرونده به دلیل سوابق، اهداف و توان مالی متقاضی آن، شرایط خاصی دارد و تطبیق آن با مراحل ثبت درخواست و قوانین کشور استرالیا کاری تخصصی و حقوقی است. تجربه نشان داده که در موارد بسیاری اشخاص با اشتباهات هر چند کوچک، پرونده خود را در معرض ریسک‌های بسیار بزرگ قرار می دهند و در پی آن سرمایه‌های زمانی و مالی خود را به خطر می‌اندازند و در نهایت نیز به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.

 

چرا وکیل مهاجرت؟

از آنجا که کمتر کسی در زندگی عادی و روزانه خود با این قوانین و پیچیدگی‌ها آشناست، برای موفقیت به یک وکیل مهاجرت نیاز دارید؛ در نقش یک مشاور، یک مرجع، یک متخصص باتجربه و یک همراه با وجاهت قانونی. او با تمامی قوانین و سیاست‌های این حوزه آشناست و در جریان هر تغییر احتمالی در آن‌ها هم هست. وکیل مهاجرت نه تنها وکالت شما به عنوان متقاضی را به عهده دارد، بلکه حلقه‌ی اتصال شما با سفارت و سازمان‌های استرالیایی مرتبط و مرجع شما برای آگاهی از قوانین و مقررات است. او در واقع نماینده‌ی قانونی شما در تمامی مراحل این پروسه است و به نیابت از شما می‌تواند امور مختلف را پیگیری کند، به سوالات پاسخ دهد و کلیه‌ی مراحل قانونی را طی کند.

فراموش نکنید که هر متقاضی در پروسه‌ی اقدام خود برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری یا کارآفرینی ملزم به به‌کارگیری وکیل نیست و می‌تواند شخصاً برای ویزای موردنظر اقدام کند، پرونده تشکیل دهد و مراحل مختلف را طی کند. با این حال همراهی با یک وکیل رسمی به معنای اطمینان از روند بررسی و صدور ویزاست و کاهش هزینه‌های آن است. چیزی که ممکن است خیلی از متقاضیان از آن ناآگاه باشند این است که ارزیابی ویزا (Visa Assessment) فرایندی به شدت قانونی است و بنابراین درک قوانین و ضوابط مهاجرت به استرالیا امری ضروری و حیاتی است.

 

وظایف و تعهدات وکیل مهاجرت

هدفتان هر کدام از ویزاهای تجاری، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، ویزای خویشاوندی و یا تحصیلی باشد، یک وکیل مهاجرت چنین خدماتی به شما ارائه می‌کند:

– وکیل مهاجرت با بررسی سوابق، شرایط، حرفه و توان مالی شما بهترین نوع ویزا برای شما و مناسبت‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌کند. او ابتدا صحبت‌های شما را می‌شنود، از انگیزه‌های شما آگاه می‌شود و از طریق مشاوره‌ پیشنهادی متناسب با توانایی‌های فردی، حرفه‌ای و مالی شما می‌دهد که بیشترین شانس موفقیت را دارد.

– وکیل مهاجرت اطلاعات دقیقی در مورد مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور در اختیار شما می‌گذارد تا با آگاهی بیشتری برای مهاجرت تصمیم بگیرید.

– وکیل مهاجرت شما را در تهیه و تنظیم مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا (که کم هم نیستند) راهنمایی و کمک می‌کند. او می‌داند که از نگاه سازمان‌ها و نهادی مهاجرتی شما به چه نوع و یا چه تعداد مدارکی نیاز دارد.

– وکیل مهاجرت پرونده‌ای کامل با همه مدارک مورد نیاز تشکیل می‌دهد. این اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. ارسال مدارک کامل و منطبق با قوانین سرعت کار را بالا می‌برد و زمان جوابگویی را کوتاه می‌کند

. بنابراین در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند و از همه مهم‌تر شانس شما را برای موفقیت در آن بالا می‌برد.

– وکیل مهاجرت پیگیر پرونده‌ی شماست. در مورد پرونده شما در موارد مختلف از سازمان‌های مربوطه سوال می‌کند و در جریان روند کارها حتی در جزئیات است. می‌داند پرونده در چه مرحله‌ای است و کار تا کجا پیش رفته و چه مراحلی باقی مانده است.

– وکیل مهاجرت شما موظف است پیوسته در کنارتان باشد و درباره تمامی مراحل، ارسال مدارک جدید یا اصلاح آن‌ها، تغییر احتمالی سیاست‌ها یا قوانین شما را مطلع کند.

در تمام این مراحل آنچه اهمیت اساسی دارد این است که شما باید رابطه‌ی نزدیکی با وکیل خود داشته باشید. چگونگی این رابطه را بهتر است در جلسات اولیه بحث و آشنایی مطرح کنید و در مورد آن به نتیجه برسید. برای کاهش دغدغه‌های خود و اطمینان از روند درست پرونده‌تان توصیه اکید این است که با وکیلی همکاری کنید که بتوانید در مواقع مختلف و ضروری با او ارتباط برقرار کنید و در دسترس شما باشد.

 

ثبت در مارا (MARA)

برای مهاجرت به استرالیا وکلای ثبت‌شده در مارا (MARA) معتبر و قابل اعتماد هستند. مارا نهادی رسمی از است که از سوی دولت استرالیا بر آموزش، ثبت و نظارت بر کار وکلای رسمی عضو آن متمرکز است. مارا برای پذیرش وکلا استانداردهایی دارد که رعایت آن‌ها در نهایت به سود متقاضیان پرونده‌های اقامتی است. وکیل مهاجرت به منابع تفسیر قانون دسترسی دارد و علاوه بر آن با تجربه‌‌ای که دارد می‌توان پرونده‌ی شما را از نگاه نهاد یا سازمان‌های بررسی‌کننده بسنجد و آن را به بهترین شکل آماده و ارائه کند. بنابراین پیش از شروع همکاری از وکیل خود بخواهید تمامی مدارک مربوط به ثبت در مارا و سایر صلاحیت‌های مورد نیاز برای وکالت را به شما نشان دهد.

رانیکا ملل پاسارگاد علاوه بر خدماتی گسترده در عرصه‌ی کاریابی و سرمایه‌گذاری در استرالیا، با همکاری و بهره‌گیری از تجربیات وکیل رسمی مارا بهترین گزینه و کوتاه‌ترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌کند تا از پروسه‌ی کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و هر شکل دیگر اقامت در استرالیا تجربه‌ای متفاوت و مفید برای شما بسازد. این مجموعه با آگاهی کامل از قوانین و تسلط بر فرانیدهای مختلف اخذ اقامت استرالیا و همچنین با استقرار یک دفتر مهاجراتی در این کشور فرایند پیچیده‌ی اخذ اقامت از طریق ویزاهای سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و تجاری را برای متقاضیان ساده و آسان کند. برای رسیدن به همین اهداف، رانیکا ملل پاسارگاد در حال حاضر افتخار دارد تا از همکاری با یکی از خوش‌نام‌ترین و با تجربه‌ترین (نزدیک به دو دهه) مشاوران رسمی و ثبت‌شده در سازمان مارا بهره مند باشد. آقای دانیال اسکندری با شماره ثبت ۰۱۰۰۴۳۸ از سال ۲۰۰۱ میلادی مدیریت و راهبری دفتر استرالیا را برعهده دارند.

×