با تولد فرزند در خاک استرالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

با تولد فرزند در خاک استرالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

کشور استرالیا به دلیل وسعت فراوانش ششمین کشور وسیع دنیا معروف است. این کشور به دلیل قرار‌گیری جغرافیایی، آب‌و‌هوای خوب، اقتصاد پویا مورد‌توجه مهاجران قرار گفته است. مهاجرت به استرالیا روش‌های مختلفی دارد از‌جمله : مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت سرمایه‌گذاری، ازدواج با فرد استرالیا و همچنین تولد فرزند در استرالیا و….. رانیکا در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط تولد فرزند در استرالیا و اخذ اقامت از این طریق آشنا کنیم.

اقامت به استرالیا از طریق تولد فرزند یکی از راه‌هایی است که با تولد فرزندتان می‌توانید اقامت استرالیا را دریافت کنید اما اخذ اقامت نیز بسته به شرایطی متفاوت است. موسسه رانیکا در این عرصه در کنار شما هست تا شما را در این راه راهنمایی کند.

اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند:

تا قبل از سال ١٩٨۶، همه نوزادانی که در استرالیا به دنیا می‌آمدند به‌صورت رسمی شهر وند کشور استرالیا می‌شدند. اما امروزه چنین قانونی وجود ندارد نوزادانی که والدین آن‌ها استرالیایی نیستند با توجه به ویزایی که والدین آن‌ها دارند تعیین و تکلیف می‌شوند.

با‌این‌حال کودکان متولد شده در استرالیا می‌توانند تابعیت و شهروندی استرالیا را بگیرند اما همه‌چیز به وضعیت مهاجرتی والدین آنها بستگی دارد.

در خصوص وضعیت ویزا و اقامت فرزندان و والدین نکاتی را باید ذکر کنیم:

  • هر یک از والدین ویزا دارای اقامت دائم استرالیا باشد، فرزند متولد در کشور استرالیا تابعیت کشور استرالیا را خواهد گرفت.
  • هر یک از والدین دارای تابعیت استرالیا باشند، فرزند متولد صرف نظر از محل تولد تابعیت کشور استرالیا را خواهد گرفت.
  • هر یک از والدین ویزای اقامت دائم را داشته باشند، ولی فرزند در خارج از استرالیا متولد شود، فرزند تابعیت کشور استرالیا را نخواهد داشت ولی از طریق والدین می‌تواند از مزایای اقامت دائم برخوردار شود.

اصل خاک در اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد فرزند به چه معناست؟

اصل خاک در کشور‌های مهاجر‌پذیر اتفاق می‌افتد، یعنی هر نوزادی که در کشتی، هواپیما، قلمرو یا محدوده‌ی حوایی آن کشور به دنیا بیایید تابعیت آن کشور را خواهد گرفت. این نوع تابعیت هیچ ربطی به ملیت یا نوع اقامت والدین ندارد. در‌واقع اصل خاک یک روش برای گرفتن تابعیت کشور است. البته همه کشور‌ها از این اصل برخوردار نیستند. کشور‌هایی مانند امریکا، کانادا، آرژانتین، برزیل و….. جزو کشور‌هایی هستند که از اصل خاک پیروی می‌کنند. اما کشور‌هایی مانند ایران، آلمان فرانسه، ایرلند و…. برای جلو‌گیری از مهاجرت‌های غیر قانونی جزو کشور‌هایی هستند که از اصل خاک پیروی نمی‌کنند. کشور استرالیا تا قبل از سال ١٩٨۶ از قانون اصل خاک پیروی میکرد اما از سال ١٩٨۶ به‌بعد تابع اصل خون شده است.

مشاوره آنلاین

اصل خون در اخذ اقامت و تابعیت از طریق فرزند به چه معناست؟

اصل خون در مقابل اصل خاک قرار‌گرفته است. بیشتر کشور‌های اروپایی برای جلو‌گیری از مهاجرت‌های غیر قانونی از اصل خون پیروی میکنند. در اصل خون ملیت فرزند متولد شده به ملیت و اقامت یکی ار والدین بستگی دارد. اصل خون نیر نوعی روش برای گرفتن تابعیت یک کشور است.

از‌جمله کشور‌هایی که از طریق اصل خون تابعیت و اقامت دائم را می‌دهند به شرح زیر است:

فرانسه، انگلیس، استرالیا، ایران، المان، ترکیه، لهستان، بلغارستان، ارمنستان، ایتالیا، نیوزیلند، اوکراین، یونان، اتریش، هلند، پرتغال، هند، اسپانیا، مجارستان، اسلواکی%D

×
تماس با مشاوران مجموعه رانیکا