سرمایه گذاری در استرالیا چه روندی دارد؟

 سرمایه گذاری در استرالیا چه روندی دارد؟

سرمایه گذاری در استرالیا توسط سرمایه‌گذاران خارجی از سوی دولت فدرال استرالیا استقبال می‌شود و طی چند دهه‌ی اخیر این سیاست همواره ادامه داشته است. سرمایه گذاری در استرالیا باعث رشد و پویایی صنایع و اقتصاد این کشور و همچنین افزایش رقابت و ارتقای کیفیت می‌داند، به خصوص در حوزه‌هایی چون منابع طبیعی و محیط زیست، زیرساخت‌ها، تولید و خدمات. این سیاست موجب شده تا سرمایه‌گذاران هم به نسبت کشورهایی چون آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی مسیر راحت‌تری پیش رو داشته باشند. فضای امن، با ریسک و فساد بسیار کم در قیاس با بسیاری از کشورهای دنیا از دیگر دلایل محبوبیت استرالیا برای سرمایه‌گذاران است. اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا به معنای اخذ اقامت دائم برای سرمایه‌گذار و اعضای خانواده او و بهره‌مندی از مزیایایی چون بیمه، تحصیل و کار و اجازه ورود به استرالیا و خروج از آن به دفعات نامحدود است. در صورت برآورده‌شدن شرایط موردنظر، هر ویزا قابل تبدیل به شهروندی (Citizenship) این کشور است.

شخصی که کت و شلوار پوشیده و چمدانی در دست دارد و برای سرماه گذاری در استرالیا اقدام کرده است.

سرمایه گذاری در استرالیا در واقع به معنای تاسیس یک شرکت یا کسب‌وکار تازه در این کشور، شراکت و سرمایه‌گذاری با دولت‌های ایالتی و یا ثبت و شروع فعالیت به عنوان یک شرکت خارجی است. هرکدام از این روش‌ها شرایط و مزایای متفاوتی دارد و تحت ویزاهای متفاوتی قابل اقدام هستند. مثلا برای ویزای ۱۸۸ سرمایه‌گذاری باید در کشور خود صاحب کسب‌وکاری با عمر حداقل ۲ سال، گردش مالی سالانه معادل ۵۰۰ هزار دلار مبادله‌ای استرالیا و دارایی معادل ۸۰۰ هزار دلار مبادله‌ای استرالیا داشته باشید و یکی از ایالات استرالیا اسپانسر شما باشد. برای ویزای ۱۳۲ باید جمعاً ۵/۱ میلیون دلار استرالیا دارایی داشته باشید و در دو سال از چهار سال مالی اخیر معادل ۳ میلیون دلار استرالیا فروش داشته باشید. برای هر دو این وایزاها شرایط سنی نیز اهمیت دارد: زیر ۵۵ سال. در ویزای ۸۸۸ شرایط کمی متفاوت است: راه‌اندازی کسب‌وکار در استرالیا، اثبات فروش متناسب، استخدام حداقل ۲ کارگر محلی و غیره.

 

فارغ از شرایط اخذ این ویزاها، شما برای سرمایه‌گذاری به یک طرح نیاز دارید تا آن را به کمیته سرمایه‌گذاری رسیدگی به سرمایه‌گذاری‌های خارجی استرالیا (FIRB) پیشنهاد کنید. مرحله بعدی انتخاب ساز و کارهای قانونی و حقوقی و چهارچوب‌هایی است که بر مبنای آن قصد سرمایه‌گذاری دارید. در استرالیا چند ساختار کسب و کار متنوع وجود دارد که هر کدام ملزومات مالیاتی و مقرراتی خاصی دارند. گام بعدی تهیه و تنظیم کلیه مدارک درخواستی، ارسال و پیگیری و دفاع از پرونده است.

 

آنچه اهمیت دارد این است که موفقیت در کلیه این مراحل به شناخت و آگاهی دقیق از قوانین و مقررات حقوقی و مالی استرالیا بستگی دارد تا سرمایه خود را در معرض ریسک قرار ندهید. با وجود سهولت فرایند سرمایه گذاری در استرالیا به نسبت دیگر کشورها، معمولا روندی تخصصی و پیچیده پیش روی سرمایه‌گذاران است. بهترین پیشنهاد استفاده از تجربه و خدمات موسسات مطمئن، وکلای قابل اعتماد و کارآزموده و تیمی به‌روز و متخصص در چنین قرایندهایی است تا با مشاوره درست و تسلط بر قوانین و راهکارها، بهترین و مطمئن‌ترین مسیر را به شما پیشنهاد کنند.

 

ما در رانیکا ملل پاسارگاد آماده‌ایم تا با کمترین هزینه‌های مالی و زمانی، بهترین و کامل‌ترین خدمات در تمامی فرایندهای اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا را به متقاضیان ارائه کنیم و از اولین قدم تا ورود و اقامت در استرالیا در کنار آن‌ها باشیم.

×