شرایط خرید خودرو برای افرادی که قصد اقامت در استرالیا را دارند

شرایط خرید خودرو برای افرادی که قصد اقامت در استرالیا را دارند

شرایط خرید خودرو در استرالیا برای افراد خارجی شامل چه مواردی است؟

خرید خودرو در هر کشوری قوانین خاص خود را دارد و در زمان خرید خودرو در استرالیا نیز، رعایت برخی نکات الزامی است. در صورتی که طبق موارد زیر پیش بروید خرید و استفاده از خودرو به راحتی امکانپذیر خواهد بود:

1.  شما میبایست گواهینامه رانندگی معتبر استرالیایی داشته باشید و اگر جزو افراد خارجی هستید و گواهینامه رانندگی کشور خود را دارید به مدت کوتاهی می توانید در استرالیا رانندگی کنید؛ یعنی می بایست پس از ۳ ماه (۶ ماه در ویکتوریا) گواهینامه معتبر استرالیا را دریافت نمایید.

2.  شما می توانید به جهت داشتن صرفه اقتصادی (در برخی موارد)، از خودرو های دست دوم که در سایت های مربوطه موجود هستند؛ خریداری و استفاده نمایید.

3.  وضعیت خودرو را مورد بررسی قرار دهید: خرید خودرو نیازمند بررسی وضعیت فیزیکی و مکانیکی خودرو و کسب اطمینان از سلامت آن است.

4.  بیمه نامه سالانه: بعد از فروش خودرو؛ بیمه نامه خودرو نیز صادر خواهد شد. شما با داشتن بیمه نامه خودرو صدمات حاصل از تصادفات را جبران خواهید کرد.

5.  کارت عوارض : شما می بایست برای رانندگی در کشور استرالیا به خصوص در جاده ها و بر روی پل ها و… بنا بر قوانین استرالیا کارت الکترونیکی پرداخت عوارض داشته باشید تا برای پرداخت عوارض جاده ای دچار مشکل نشوید.

با وجود اینکه اکثر مردم ترجیح می دهند در استرالیا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند اما داشتن خودرو شخصی برای مواقع ضروری یا مسافرت ها میتواند بسیار کاربردی باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوانین خرید خودرو در کشور استرالیا  از کمک مشاوران مجرب ما در مجموعه رانیکا ملل پاسارگاد بهره مند شوید.

×