همه چیز درباره هزینه زندگی در استرالیا ۲۰۲۰

همه چیز درباره هزینه زندگی در استرالیا ۲۰۲۰

همه چیز درباره هزینه زندگی در استرالیا ۲۰۲۰

هزینه زندگی در استرالیا چقدر است؟ حداقل درآمد مشاغل و حرفه‌های مختلف کشور استرالیا چقدر است؟ چرا کشور استرالیا را انتخاب کنیم؟ مزیت این کشور چیست؟ فارغ از اینکه از چه طریق و چه ویزایی قصد عزیمت به استرالیا را دارید، دانستن مخارج و هزینه‌های زندگی در استرالیا می‌تواند برای برنامه‌ریزی بسیار سودمند باشد.

قبل از مهاجرت به استرالیا باید یک برآورد از هزینه زندگی در استرالیا داشته و سپس با توجه به میزان سرمایه خود نسبت به ورود اقدام کنید.

درباره زندگی در کشوری چون استرالیا همین نکته کافی است که بسیاری از مهاجرین به عنوان یکی از اولین گزینه‌های مهاجرت به آن فکر می‌کنند و قطعاً آب و هوای خوب و شرایط زندگی ایده‌آل، آن را در زمره بهترین مقاصد مهاجرتی آورده است. برای افرادی که به مهاجرت استرالیا فکر می‌کنند هزینه‌های زندگی در استرالیا از مهمترین دغدغه‌ها به حساب می‌آید که باید به آن بها داده شود. 

طبیعتاً برای این افراد در بدو امر و قبل از اینکه حتی برای مهاجرت اقدامی‌نمایند، سوالاتی در این خصوص پیش می‌آید که پاسخ به آنها می‌تواند در تصمیم‌گیری آن‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. سوالاتی از قبیل:

  • هزینه‌های زندگی در استرالیا چقدر است؟
  • بهترین شهر برای زندگی در استرالیا کدام است؟
  • کم هزینه ترین شهرهای استرالیا کدامند؟
  • آیا هزینه‌های مربوط به اجاره مسکن بالاست؟
  • هزینه خورد و خوراک در این کشور چقدر است؟

اطلاعات کلی درباره استرالیا

زبان رسمی‌ و ملی کشور استرالیا، انگلیسی و واحد پول آن دلار استرالیاست. کشور استرالیا کشوری توسعه یافته است. سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ آن محسوب می‌شوند. در کشور استرالیا جنگل‌ها و پوشش گیاهی بسیار مناسبی وجود دارد. اقتصاد کشور استرالیا وابسته به کشاورزی و بازرگانی است. محصولات مهم این کشور شامل پنبه، نیشکر، غلات و گوشت می شود و همچنین کشور استرالیا دارای معادن فراوانی است. 

استرالیا از لحاظ شاخص‌های توسعه انسانی در دنیا مطرح بوده است. از جمله مزایای کشور استرالیا وجود دانشگاه‌های با کیفیت و دارای سطح عالی است که هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را پذیرش دارند. تمام موارد ذکر شده در مطلب فوق تنها بخشی از دلایلی است که بسیاری از افراد را برای مهاجرت به این کشور زیبا ، ترغیب می کند. در نتیجه برای آگاهی بیشتر شما در این خصوص دانستن هزینه زندگی در استرالیا می‌تواند دید مناسب تری برای مهاجرت به این کشور به شما بدهد.

وضعیت رفاهی در استرالیا

کشور استرالیا به دلیل وجود محیط تمیز و طبیعت سرسبز ، کیفیت بالا و دسترسی مطلوب به مواد غذایی ، دسترسی به خدمات درمانی رایگان و امکان ادامه تحصیل مناسب، به یک مکان جذاب برای زندگی تبدیل شده و جزو کشورهایی قرار گرفته که از اهداف اول مهاجرین به شمار می‌روند. یکسری شهرهای استرالیا مانند شهرهای سیدنی، ملبورن، پرت و آدلاید برای سال های متوالی جزو ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی معرفی شدند، این ادعا طبق آمار سازمان ملل است که هر سال منتشر می‌شود.  نرخ بیکاری در این کشور ۵.۱ درصد است، این در‌حالی است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته این درصد بالاتر است، مانند کشور آمریکا که نرخ بیکاری ۹.۸ درصد است.

 

بهترین شهر استرالیا برای زندگی

در دهه گذشته، شهرهای استرالیا در صدر بهترین شهرهای دنیا بوده‌اند. البته به استناد به مجله معتبر جهانی اکومونیست، شهر ملبورن به مدت هفت سال بهترین شهر دنیا شناخته می‌شد که از سال ۲۰۱۹ این جایگاه را به شهر وین تحویل داد.

به صورت کلی و بر‌اساس سطح متوسط درآمدی، شهرهای ملبورن و سیدنی بهترین شهرهای استرالیا بوده‌اند. اما اگر ما بخواهیم بهترین شهر استرالیا را از نظر شاخص کیفیت زندگی (امنیت، قدرت خرید، مراقبت درمانی، هزینه زندگی، آلودگی و غیره) مورد ارزیابی قرار دهیم، نمودار زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای متقاضیان باشد:

 

همان طوری که در نمودار فوق هم مشخص است، بهترین شهر استرالیا از نظر شاخص کیفیت زندگی شهر کانبرا است. پس از کانبرا نیز شهرهای آدلاید و بریزبن جزو شهرهایی است که می‌توان به آنها شهرهای دوم و سوم استرالیا گفت.

 

درباره هزینه‌های زندگی در استرالیا ۲۰۲۰

 هزینه‌های زندگی مهاجران در استرالیا بستگی به عوامل مختلفی مانند تعداد اعضای خانواده، شهر یا محل اقامت، شیوه زندگی فردی، عادات غذایی و هزینه‌های حمل و نقل و غیره دارد. به طور خلاصه این امر تا حد زیادی به این واقعیت بستگی دارد که انتخاب و ترجیح شما چه نوع زندگی است و چه سبکی از زندگی را می‌پسندید. بویژه هنگامی‌که به یک کشور جدید مانند استرالیا مهاجرت می‌کنید باید بدانید که هزینه‌ها بر اساس عوامل مختلفی تفاوت پیدا میکنند، مانند:

  • اندازه خانواده: یکی از مهمترین موارد است و طبیعتا ۱ نفر هزینه‌های زندگی کمتری به نسبت یک خانواده ۴ نفره خواهد داشت.
  • زندگی در مناطق شهری: شهرهای بزرگ در قیاس با مناطق روستایی استرالیا و همچنین شهرهای کوچک این کشور بسیار گران تر هستند. به عنوان مثال شهرهایی مانند سیدنی ، ملبورن و بریزبین در قیاس با شهرهای دیگر گران تر هستند.
  • سبک زندگی: برای درک این موضوع، ممکن است یک فرد ترجیح دهد لباس‌های برند و گرانبها بپوشد و دیگری پوشاکی ساده تر بر می‌گزیند. برخی از افراد بیشتر وعده‌های غذایی خود را در رستوران می‌گذرانند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند  وعده‌های غذایی خود را در خانه خود آشپزی نمایند.
  • انتخاب محل اقامت: آپارتمان‌های مشترک، آپارتمان‌های کوچک و یا اتاق‌های تک نفره بسیار ارزان تر از آپارتمان ۲ خوابه یا بزرگ هستند.

هزینه زندگی در استرالیا از نظر مسکن

بخش مهم و عمده هزینه زندگی در استرالیا و حتی در دیگر کشورها مربوط به اجاره مسکن است. قیمت مسکن در بخش‌ها، ایالت‌ها و شهرهای مختلف تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد. قیمت مسکن در بخش‌های شهری و نزدیک به مرکز شهر نسبت به حومه شهر تفاوت زیادی دارد. متقاضیان مهاجرت به استرالیا لازم است با صرف زمان به جست‌و‌جو و تحقیق در مورد هزینه مسکن بپردازند تا بتوانند خانه مناسب با بودجه خود را پیدا کنند. در جدول زیر، قیمت مسکن در استرالیا به طور میانگین بر حسب دلار استرالیا آمده است.

 همان‌طور که مشاهده می‌کنید، قیمت‌ها با توجه به تعداد اتاق خواب‌ها، در شهرهای مختلف و با توجه به این موضوع که در مرکز شهر و یا حومه هستند متفاوت است.

 

حداقل حقوق در استرالیا

حداقل حقوق در استرالیا در حال حاضر (سال ۲۰۲۰)، ۷۵۳.۸۰ دلار استرالیا در هفته است که با نرخ پرداخت ۱۹.۸۴ دلار استرالیا برای هر ساعت برابری می‌کند. این حقوق، کف مبلغ پرداخت قانونی به نیروی کار در استرالیا است.

توجه داشته باشید که مبلغ اعلام شده، قبل از کسر مالیات قانونی در استرالیا است.

در پایان برای آگاهی از شغل‌های پردرآمد در استرالیا و بررسی آنها می‌توانید به مقاله « لیست مشاغل استرالیا » در وبلاگ رانیکا مراجعه کنید.

×