آشنایی با امتیاز بندی ویزاهای مهارتی کشور استرالیا

آشنایی با امتیاز بندی ویزاهای مهارتی کشور استرالیا

منظور از امتیاز در پرونده چیست؟

برای پرونده های اسکیل، اداره مهاجرت استرالیا بر اساس فاکتورهای مختلف پرونده متقاضی، امتیازاتی را برای هر فاکتور در نظر می‌گیرد. با رسیدن متقاضی به امتیاز ۶۵ ، پرونده قابل اقدام خواهد بود. این فاکتور ها عبارتند از سن شخص متقاضی ، سطح زبان انگلیسی بر اساس مدرک زبان، سوابق کاری، میزان تحصیلات و مدارک مرتبط ، مجرد یا متاهل بودن و میزان مهارت همسر.

به عنوان مثال اگر شخص متقاضی تا ۲۵ سال سن داشته باشد به او ۲۵ امتیاز تخصیص می یابد و اگر بین ۲۵ سال تا ۳۳ سال باشد ۳۰ امتیاز به وی تخصیص خواهد یافت. با بالا رفتن سن از این بازه به بعد، میزان امتیازات تخصیص یافته کاهش خواهد یافت. همچنین در خصوص مدرک زبان، به عنوان مثال در صورتی که شخص متقاضی آیلتس ۶ داشته باشد، امتیازی به وی تعلق نخواهد گرفت و صرفا پرونده قابل اقدام خواهد بود، اما در صورتی که متقاضی بتواند مدارک سطوح بالاتر زبان انگلیسی را ارائه دهد، تا ۲۰ امتیاز نیز برای وی در نظر گرفته خواهد شد. میزان امتیازات در نظر گرفته شده برای شخص متقاضی در خصوص سوابق کاری، بسته به سالهای کارکرد و فاکتورهای دیگر از ۰ تا ۱۵ امتیاز و در صورت کار در خاک استرالیا از ۰ تا ۲۰ امتیاز خواهد بود. در خصوص امتیاز مدارک تحصیلی، همانطور که قبلاً گفته شد بر اساس رتبه بندی دانشگاه، از ۱۰ تا ۲۰ امتیاز در نظر گرفته خواهد شد. فاکتورهای دیگری نیز در این زمینه هستند که باید به صورت case-by-case بررسی شوند. مجرد بودن متقاضی ۱۰ امتیاز می دهد و در صورتی که متقاضی متاهل باشد، این ده امتیاز از طریق ارائه مدرک زبان همسر و ارزشیابی مثبت از سازمان های مربوطه و بر اساس شرایط قابل دریافت می باشد. موارد دیگر نیز برای کسب امتیاز بیشتر وجود دارد از جمله اخذ مدرک زبان NAATI که ۵ امتیاز خواهد داشت.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه امتیاز دهی اداره مهاجرت استرالیا و همچنین اطلاع از امتیاز فعلی خود، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

×